The_Master_Paul_Thomas_Anderson05

The Master (2012)

Paul Thomas Anderson se je s svojim šestim celovečercem še enkrat več dokazal kot eden najbolj inovativnih in nepredvidljivih režiserjev v Hollywoodu.  The Master nas popelje na potovanje zavito v tančico norosti človeškega uma, katerega meje so neskončne. Film predstavi zgodbo vojnega veterana, Freddieja Quella (Joaquin Phoenix), ki je na robu živčnega zloma. V povojni Ameriki Freddie nikakor ne more ubežati travmatičnim spominom preteklosti, ki mu meglijo mejo med resničnostjo in domišljijo. Kot že pri mnogih prej, je vojna pustila svoj pečat in v Freddieju zbudila spečo pošast. Na površje je priplavalo krhko, samouničevalno in pogosto perverzno mentalno stanje, ki ga Freddie ne more oz. noče več zadrževati. Njegovi nekontrolirani izbruhi jeze so razlog, da ne more obdržati stalne zaposlitve, slednjo frustracijo pa Freddie konstantno utaplja v alkoholu.

master2

Po še eni izmed mnogih dolgih noči, se Freddie po naključju znajde na zasebni jahti Lancasterja Dodda oz. “Masterja” (Philip Seymour Hoffman). Dodd je karizmatični vodja filozofskega kultnega gibanja, imenovanega “Vzrok”. Freddie in Dodd vzpostavita bizaren odnos medsebojnega izkoriščanja, ki vzbudi vprašanje, zakaj se ta dva nasprotujoča si karakterja tako privlačita. Kaj imata skupnega? Kje sta se že srečala? Sledimo lahko kopici dialogov in znanstvenih poskusov, ki postopoma razkrivajo skrivnostno preteklost Freddieja in pokažejo pravi obraz Dodda. Norost se od tu naprej le še stopnjuje, medtem ko se film poda v samo jedro človeške samorealizacije, ki bo za vedno spremenila Freddieja. Ga bo pogubila, ali pa bo končno postal »The Master« svoje usode?

master

Joaquin Phoenix se na filmska platna vrača v imenitnem slogu. Beseda, ki mi pade na misel ob njegovi predstavi, je ‘električno’. Kot Freddie Quell si je prislužil nominacijo za oskarja (glavni igralec) in s tem utišal vse, ki so dvomili v nadaljevanje njegove igralske kariere. Vstal je kot Feniks (Phoenix) iz pepela in napovedal svojo vrnitev ter dokazal filmski javnosti, da ne odhaja nikamor. Enakovredno se mu ob bok postavi Philip Seymour Hoffman, ki je prav tako poleg svojega imena dodal še eno nominacijo za oskarja (stranska vloga), s tem pa le potrdil svoj status enega najbolj priznanih igralcev v Hollywoodu. Hoffman v vlogi Dodda ukrade vsak kader, v katerem nastopa. Glavno igralsko zasedbo zaokroži vedno očarljiva Amy Adams, ki pa si je za svojo vlogo prav tako prislužila nominacijo za oskarja (stranska vloga).

Filmska mojstrovina, The Master, je film o človeštvu oz. kot pravi Dodd: “I am a writer, a doctor, a nuclear physicist, a theoretical philosopher, but above all, I am a man, just like you”. Je film za vse in za nikogar. Film dopušča mnogo interpretacij, v njem pa se najde nekaj za vsakega filmskega sladokusca. Počasen ritem pripovedovanja spremlja izjemna kinematografija, glasba in montaža pa to le še dopolnjujeta. Film vseskozi ohranja napetost in mističnost, saj igralci kar prekašajo eden drugega v intenzivnosti njihovih predstav. Čustveno nabiti prizori so prepredeni z občasnimi kadri počasnih valov, ki briljantno povezujejo celotno zgodbo in nas odnesejo na pot iskanja samega sebe. Gledalec ob gledanju mogočnega morja občuti nepomembnost in hkrati moč življenja samega.

The_Master_Paul_Thomas_Anderson-70

Podobno kot v resničnem življenju, v filmu mnogo vprašanj ostane neodgovorjenih, večplastne scene pa ostanejo v naših mislih še dolgo po koncu filma. The Master je nadvse fascinantno in pronicljivo umetniško delo, za popolno razumevanje katerega je potrebno več ogledov. Ne drži se preizkušene filmske formule, ki je danes vse prepogosta, s tem pa se nekoliko oddalji od okusa povprečnega gledalca. Zdi se, da z vsakim filmom Paul Thomas Anderson sproži strel v temo, a tako kot je bilo pričakovano, je tudi tokrat zadel v polno.

Vtis:

imdb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *