321

Black Swan (2010)

Kje se konča meja med umetnikom in umetnostjo oz. igralcem in njegovo vlogo? Za dosego resnične popolnosti se je v svojem delu včasih potrebno popolnoma izgubiti. Rezultat, kot ga predstavlja Black Swan, je lahko strašljivo čudovit. Režiser te baletne psiho-drame je Darren Aronofsky, režiser, ki enostavno ne pozna besede »spodleteti«. Pi, Requiem for a Dream, The Fountain, The Wrestler in sedaj še Black Swan. V svojem najnovejšem delu se Aronofsky ukvarja s tematiko popolnosti in ceno, ki jo za to plačaš.

natalie_portman_in_black_swan-hd

V središču zgodbe je lepa, ranljiva in seksualno naivna balerina Nina Sayers (Natalie Portman). Da bi zaigrala v svoji življenjski vlogi, mora spoznati svojo temno stran. Na pomoč ji priskoči svobodomiselna Lily (Mila Kunis), ki v Nini prebudi zatrto življenjsko energijo, pri tem pa uporabi izjemno zapeljiv način.  Toda ali hoče Lily preprosto ukrasti Ninino vlogo? Tekma živcev se stopnjuje, z njo pa tudi halucinacije in panični napadi. Artistični prvenec se počasi sprevrže v živčni zlom, Nina pa je vse bolj zaskrbljena zaradi čudnega peresnega kožnega izpuščaja.

Natalie Portman se je že v preteklosti poskušala znebiti podobe »pridne punčke« in mislim, da ji je to še najbolj uspelo prav s filmom Black Swan. Z eno najboljših predstav v karieri, za katero je prejela tudi oskarja, Portmanova končno pokaže ves svoj igralski potencial in se pridruži elitni skupini najbolj cenjenih igralk v Hollywoodu. Kaj reči o Mili Kunis? Verjetno se je spomnite kot Jackie iz humoristične nadaljevanke »Oh, ta sedemdeseta«. No, tisti časi so mimo. Kljub temu, da je zadnja leta nastopala v »lažjih« žanrih, ji je tokratna vloga »odštekane« in s seksualno energijo nabite Lily ustrezala do potankosti. Na tej točki se ne morem upreti, da ne bi omenil erotični prizor z Natalie Portman, za katerega bo predvsem moški del občinstva verjetno moral uporabiti tipko »rewind«. Izpostavil bi tudi Vincenta Cassela in Winono Ryder, ki s svojima stranskima vlogama filmu dodata nekakšno celovitost.

ablack4

Aronofsky je do ideje za scenarij pršel s kombinacijo baletne predstave »Labodje jezero« in romana Dostojevskega z naslovom »The Double«. Black Swan je dopolnitev režiserjevega prejšnjega filma The Wrestler. Sprva sta bila mišljena kot en film, a je Aronofsky menil, da bi bilo to malce pretirano. Filma predstavljata popolnoma nasprotujoči si umetnosti, rokoborbo in balet, med katerima je Aronofsky našel veliko podobnosti. Med drugimi je ena izmed njih pripravljenost likov iti do svojih skrajnih fizičnih meja. Pri tem sta bili v veliko pomoč Natalie Portman in Mila Kunis, ki sta za vlogo več mesecev obujali baletne prvine, medtem ko so jima profesionalne plesalke pomagale pri koreografiji. Potrebno pa je priznati, da čeprav mnogo ljudi verjame drugače, Natalie Portman ni vseh prizorov odplesala sama. Profesionalna balerina Sarah Lane je v filmu služila kot »dvojnica«, kar je sprožilo med filmskimi kritiki veliko ogorčenje. Dejstvo je, da za filmske nagrade oskar ni boljše promocije, kot da igralka pokaže neko posebno znanje. Seveda so kritike prišle na dan po tem, ko je Portmanova v rokah že držala zlati kipec za najboljšo igralko.

black-swan-black-swan-19509937-2560-1706

Umetnost je stvarjenje, ki lahko vodi do uničenja. Misel, ki jo zajema Black Swan s kombinacijo elegance umetnosti in robatosti trilerja. Sestavljanka erotike, glasbe, kostumov, drog in krvi je norost, ki jo premore le Darren Aronofsky, mojster čudovitih filmov, ki jih nočeš videti dvakrat. Black Swan je na prvem mestu študija postopne mentalne dekadence. Film se poigra z idejo dvojnosti in nasprotij, najsi bodi to Ninina dvojna osebnost, dve tekmici ali dva obraza glavne vloge v baletni igri. Delo kamere, teorija zarote in klavstrofobično vzdušje  poskrbijo za udarce prav z vseh strani. Predrzen in inovativen, Black Swan je film, kot ga še niste videli.

Vtis:

imdb

  G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *