mansteel

Man of Steel (2013)

Kaj je blockbuster? V filmski industriji s takšno oznako označujemo filmske projekte, v katere je vloženega zelo veliko denarja, so medijsko izjemno izpostavljeni in kar je najpomembneje – prinašajo ogromne dobičke. Jekleni mož, čigar zgodba in lik sta presegla meje stripovskega izvora do te mere, da lahko govorimo o svetovnem kulturnem fenomenu, ima v luči tega izjemno veliko bazo navdušencev in predvsem zaslužkarski potencial. Režiser Zack Snyder (300, Watchmen) je ob tem brez dvoma vedel, da bo moral izpolniti visoka pričakovanja. Pričakovanja, ki jih je vse do premiere dodatno podpihovala obsežna reklamna kampanja, so spremljali tudi izvrstni napovedniki.

url

225-milijonski filmski podvig je že v otvoritvenem koncu tedna samo v ZDA pokril več kot polovico vložka. S finančnega vidika lahko govorimo o samih superlativih. K temu so veliko prispevala imena, ki so bila del produkcijskega procesa. Poleg omenjenega režiserja bi omenil še Christopherja Nolana in Davida S. Goyerja, v največji meri pa je potrebno izpostaviti zvezdniški igralski kader: Henry Cavill, Russell Crowe, Michael Shannon, Kevin Costner, Diane Lane, Amy Adams in Lawrence Fishburne.

man-of-steel-krypton

O jedru zgodbe ne bi izgubljal besed, bi pa rekel, da me je malce presenetilo, kolikšen delež filma je posvečen dogajanju na Supermanovem rodnemu planetu. Misel presenečenja skopni kaj hitro, saj postane v nadaljevanju jasno, da bi bilo zares škoda, če ne bi bilo tako. Dogajanje na Kriptonitu seveda povsem logično služi kot okvir zapleta in soočenja glavnih protagonistov, hkrati pa je nemara še nekoliko bolj pomembno, da je odličen vpogled v družbeno strukturo, tehnološko izjemno naprednih, toda civilizacijsko izživetih Kriptoncev.

header-man-of-steel-incredible-new-uk-tv-spot

Uvod zna biti tudi vir bolj poglobljenega razmisleka, v povezavi z razumevanjem dejanj in motivacije glavnih antagonistov. Takšnih elementov, ki izvirajo večinoma iz dialogov in napeljujejo na razmislek bodisi o položaju človeka nasporti superiornejši rasi bodisi o položaju Supermana kot tujca, ni malo. In vendar se tovrstne misli vsled velike množice narativnih elementov porazgubijo. Na trenutke se namreč zdi, da si že tako ali tako časovno obsežen izdelek (143 minut) ne vzame dovolj časa za razvoj načetih aspektov in motivov, ki se jih tekom filma loteva kot po tekočem traku. Sicer so določeni scenaristični prijemi posrečeni, kot npr. preskakovanje med aktualnim dogajanjem in predstavitvijo Clarkovega odraščanja, in vendar se je težko otresti občutka, da so ideje in deli zgodbe preveč nametani in bi posledično bili lahko bistveno bolj dodelani, zaradi česar bi bil končni izdelek bolj koherenten.

Man_of_Steel_38118

To je v največji meri posledica režijske osredotočenosti na vizualno spektakularnost. Od propadajočega Kriptonita, čudovitih kadrov v vesolju pa vse do navdušujoče uničujočega akcijskega dogajanja na Zemlji pravzaprav ni trenutka, ko bi se lahko gledalec v tem pogledu kakorkoli dolgočasil. In če je potrebno Snyderju karkoli priznati, je to prav njegov občutek za epskost, pompoznost in idealiziranje osrednjih akterjev. To v povezavi z impresivno fotografijo in izjemno zvočno podlago ponuja veliko nepozabnih, udarnih trenutkov. Hans Zimmer je vnovič dokazal svojo genialnost, s čimer bi se verjetno strinjal tudi legendarni John Williams. Na dnevnem redu ne manjka podirajočih se stolpnic, lastnoročnega rušenja reaktivnih letal, trdih pristankov dva metra pod nivojem tal in prebijanja zvočnega zidu. Razsežnost spopada med Supermanom in njegovimi kriptonskimi rojaki je nekaj, kar si morate za najboljšo možno izkušnjo ogledati na velikem zaslonu.

Antje-Traue-in-Man-of-Steel-2013-Movie-Image1

Vizualnemu delu se ob bok zlahka postavi igralska zasedba. Russell Crowe je pričakovano odličen. V vlogi Jor-Ela bi po vsej verjetnosti v veliki večini primerov zasenčil glavnega igralca, čeravno se v vlogi Supermana ne bi znašel Henry Cavill. Britanski igralec, z neoporečnim ameriškim naglasom, je pravzaprav popoln izbor, saj si je po videnem v vlogi Supermana težko predstavljati kogarkoli drugega. Velik del vloge predstavlja videz igralca, pri čemer je težko oporekati trditvi, da Cavill malodane pooseblja lik. Seveda pa lep obraz in trd režim treninga ne bi bila dovolj, če bi ne bil tudi igralski vložek na enako visoki ravni. In tudi je. Ob tem je vzpodbudno, da je Michael Shannon v vlogi generala Zoda prav tako izjemen. Ima nekakšno kakovost, ki bi jo težko opredelili, vendar enostavno paše k vlogi. Povrhu vsega pa lepo ujame esenco glavnega antagonista, ki to ironično pravzaprav ni, saj kljub naši navezanosti na lastno vrsto Zod povsem logično stremi k ohranitvi lastnega ljudstva, kar je še posebej opazno v odnosu s Kal-Elom. Omeniti velja tudi Antje Traue (Faora-Ul), ki daje moški kriptonski militaristični zasedbi drobec ženstvenosti. Saj ne, da bi bil njen lik zaradi tega biološkega razločka v boju kaj manj dominanten in suveren. Amy Adams je morda malce presentljiva izbira za vlogo Lois Lane, vendar ji karakter simpatične in samozavestne novinarke pristoji. Tudi ostalim, čeravno manjšim vlogam, ne bi mogel očitati ničesar.

MAN OF STEEL

Toda, ali se Supermanu zares uspe povzpeti v višave? V mnogih pogledih je odgovor pritrdilen, vseeno pa mu to ne uspe v celoti. Glavni krivec za to niti ni zgodba sama po sebi, temveč strukturiranost dogajanja. Gledalec dobi občutek, da so imeli ustvarjalci preveč idej, ki se jim s tako nezadržnim tempom niso zmogli dovolj posvetiti. Nianse in male finese pa so pogosto prav tisto, kar ločuje odlično od »zgolj« zelo dobrega. Človek se prav tako upravičeno vpraša, kako naprej? Drugi del je že napovedan. Po vsej verjetnosti so ustvarjalci že od samega začetka imeli v mislih trilogijo. Poleg tega je v filmu prisotnih kar nekaj indicev – še posebej je izpostavljena določena oseba –, kar poznavalcem Supermanovega izročila nikakor ne bo uspelo spregledati. In če je Nolan z akcijsko nekoliko podhranjenim Batman Begins postavil izjemno osnovo za nadaljevanje trilogije Dark Knight, se mi analogno gledano porajajo manjši dvomi. Kljub vsemu ima potencial, saj sta odsotnost kriptonita in svojstvenost interpretacije prav osvežujoča. Čas bo povedal svoje. Medtem se bodo na spletu zagotovo zvrstile številne teorije o antijunakih, ki bi utegnili nastopiti v nadaljevanjih.

man_of_steel2

Pa je Man of Steel kljub temu vreden svojega imena? Da, vsekakor. Po mojem mnenju gre za najboljši film o Supermanu do sedaj, kar mogoče niti ni tako velik kompliment sam po sebi. Vseeno je nekoliko bolj pomembno, da gre za težko pričakovani reboot, ki bo v veliki meri zadovoljil povpraševanje po nepremagljivem, »vseameriškem« junaku. Spektakel z dobršno mero substance, ki ga krasi navdušujoča raba računalniško generiranih podob (CGI), odličen celostni izgled, ironičen občutek realističnosti in predvsem prepričljiva zasedba. Poleg vsega pa gre tudi za prvi pravi velikozaslonski prikaz opevane kolosalne moči Supermana. In verjemite mi, ko začnejo leteti udarci, je bolje, da jim niste na poti.

Vtis:

imdb

Lebi

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

One thought on “Man of Steel (2013)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *