ith-crop

Dans la maison (2012)

Soočen z literarno nadarjenim dijakom Claudeom, ki nase opozori s čudaškim esejem o svojem sošolcu in njegovi družini, zdolgočaseni srednješolski učitelj francoščine Germain ponovno odkrije navdušenje za delo, nedolžno raziskovanje literarnega sveta pa se kaj hitro spremeni v prepletanje resničnosti s fantazijo, katerega meja se razgubi kot kaplja v morju. Kdo zavaja koga, kaj je resničnost in čigave fantazije dejansko opazujemo gledalci je le nekaj izmed vprašanj, ki jih porodi Dans la Maison (In the House), film francoskega režiserja Françoisa Ozona, ki je v preteklosti že navduševal s filmi Criminal Lovers, Under Sand, 8 Women, Swimming Pool in Potiche.

dans-la-maison-b

Mešanica črne komedije in trilerja, posneta po gledališki igri Juana Mayorgoa, se upre predvsem na dve tematiki: vojerizem in umetnost. Ste si kdaj potihoma želeli vedeti, kakšna je življenjska zgodba naključno mimoidočega? Ste kdaj radovedno poslušali pogovor neznanca? Se sprehodili po prijateljevi hiši v vznemirjenju odkrivanja neznanega ali si zamišljali, kako bi bilo dan preživeti kot neka druga oseba? Če ste na vsaj eno izmed vprašanj odgovorili pritrdilno, potem Dans la Maison nagovarja prav vas. Naj vam pomagam, omenjeni film pravzaprav nagovarja vsakogar, saj je fantaziranje o življenju drugih usidrano v človekovo podzavest. In tukaj pridemo do umetnosti, ki predstavlja pobeg v neko drugo dimenzijo, kjer je dovoljeno prav vse. Zato poslušamo zgodbe, beremo knjige, gledamo filme, spremljamo trače in obožujemo resničnostne šove. A medtem, ko se gledalec po koncu filma Dans la Maison lahko vrne v resnično življenje, Claudeovo življenje ostaja ujeto znotraj nalivnega peresa.

2013-09-05

Zakaj sploh potrebujemo umetnost? Zakaj na sredi mesta stoji kiparsko delo? Je to zgolj zaradi površinske lepote objekta samega? Ne, umetniško delo pogosto predstavlja simbol, čist in nepokvarjen ideal, neko višjo nedosegljivo resnico, ki nam nekoliko ironično razjasni lepoto življenja okoli nas. Vpliv umetnosti na vse aspekte družbenega življenja od začetka zgodovine do danes je neizmeren, seveda pa velja tudi obratno in François Ozon se tega še kako zaveda.

Omenjena tematika je pogosto opažena v njegovih delih in če v predhodniku Swimming Pool opeva vpliv resničnega življenja na kreativni proces pisatelja, je tokrat zgodba ravno obratna. Za nadgradnjo bi priporočal ogled filmov kot so The Uninvited Guest, Berberian Sound Studio in Videodrome.

2013-09-051

Odličen scenarij zahteva odlične igralske predstave in tukaj vskočijo Fabrice Luchini (The Women on the 6th Floor); pustolovščine željan profesor ujet v brezizraznem svetu, Ernst Umhauer (The Monk); nadarjeni dijak angelskega obraza in prodirajočega pogleda, ki za svojo nedolžnostjo skriva svet, poln manipulacije in uničujoče sile, Kristin Scott Thomas (The English Patient); čustveno izpraznjena žena ujeta v zakonu brez ljubezni in Denis Ménochet (Inglourious Basterds); karikatura družinskega človeka in izkrivljena podoba očeta, ki ga protagonist nikoli ni imel.

dans-la-maison-06

Dans la Maison tematsko zelo spominja na filme režiserja Woodyja Allena; vključuje pridih družbene kritičnosti, se poigra s kinematografskim okvirjem pripovedovanja in se potihoma nastani v gledalčevi podzavesti. Je provokativna študija o kreativnem procesu, ki na neobičajen in hkrati zabaven način predstavi družbeno obsesijo z opazovanjem in razčlenjevanjem oseb okoli nas ter potrebo po umetnosti. Film, ki zahteva gledalčevo popolno pozornost in z naslednjimi ogledi ponudi venomer nove neopažene podrobnosti. Brez dvoma eden najbolj inteligentnih koščkov kinematografije zadnjih nekaj let.  

Vtis:

imdb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *