carrie-com

Carrie (2013)

Reimaginacija klasične srhljive pripovedi Stephena Kinga nam predstavi sramežljivo Carrie White. Izobčena s strani vrstnikov in žrtev pretirano zaščitniške ter religiozno obsedene matere, se spopada z napornim življenjem izgubljene najstnice, katere svet se postavi na glavo, ko ugotovi, da ima telekinetične sposobnosti. Te ji bodo še kako prav prišle ob zadnji kaplji v morje zaničevanja in posmehovanja – spodletelem maturantskem plesu.

Chloe Moretz stars in Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Screen Gems' CARRIE.

Če iščete realizacijo ameriške ideologije, ste prišli na pravo mesto. Carrie vsebuje vse; šolska razredna klasifikacija, izživljanje vrstnikov nad šibkejšimi, obsedenost z maturantskim plesom, kritična naravnost do religije itd. V (ameriški) družbi ni prostora za drugačne, to Carrie občuti na lastni koži. Posebno zanimiva se mi zdi tematika (pogosta v grozljivkah) kompenzacije osebnih lastnosti oseb, ki so na kakršenkoli način v neskladju z družbenimi normami; čustveno ranjeni, asocialni, bolni, revni, čustveno ranjeni, neprijetnega videza, ljudje s prekomerno težo itd. Tovarna vedno proizvede nekaj pokvarjenih delov, ki pa se hitro odstranijo iz proizvodnje (psihiatrične bolnišnice, izoliranost, osamljenost).

Da bi nadomestili »pomanjkljivosti« podobni lik venomer blestijo na moralnem nivoju (veseli, pravični, spoštljivi, dojemljivi, čustveno inteligentni). Poleg tega potrebujejo neko moč oz. sposobnost, da se uprejo sistemu. Ta ponavadi pride v obliki posebnih moči (Chronicle, The Crow, Powder, The Green MileLet Me In, Firestarter), žalostna resnica pa je, da bodo v resničnem življenju za takšne osebe vedno obstajale ovire, ki se jim »popolneži« enostavno izognejo. In ravno to nam sporoča žrtveno jagnje po imenu Carrie, ki sedaj leži pod ruševinami lastne hiše – sama in končno v miru.   

carrie-29

Film z negativno konotacijo označi tudi mesto religije v družbi; v protislovje postavi krščanstvo in žensko telo (kar simbolizira kri). Versko obsedena mati, ki vneto zagovarja greh spolnega odnosa, medtem ko se je sama vdala isti skušnjavi, je prav toliko tragičen lik kot Carrie, a ji scenarij značajsko gledano nameni bore malo pozornosti. Namesto tega dobimo črno-belo predstavo, ki religijo enači s hinavščino in obsedenostjo; religija=verski fanatik=psihopat.

Julianne Moore stars in Metro-Goldwyn-Mayer Pictures and Screen Gems' CARRIE.

Chloë Grace Moretz svojo nalogo opravi odlično, a jo pri tem ovira njen privlačen izgled. 17-letna Američanka v tem pogledu močno “zaostane” za izjemno Sissy Spacek, ki je v verziji Briana De Palme resnično ujela bistvo naslovne antijunakinje; ona je preprosto bila Carrie. V moderni izvedbi je le-ta bolj nekonstantna; otrok, ki celotno življenje pozna samo način razumevanja sveta, kot mu ga predstavi neuravnovešena mati, bi težko ravnal tako preudarno. Na njej ni nič tako bizarno neobičajnega, kar bi upravičilo njeno zasmehovanje, zaničevanje in maltretiranje. 

old_carrie_and_newcarrie

Zmotilo me je pretirano prikazovanje »zlobnih« najstnikov (klanje prašiča, maščevalni načrt). Prikaz samovšečnih puhloglavih športnikov in plastičnih plehkih navijačic, katerih življenjski cilj je postati kraljica maturantskega plesa, je skrb vzbujajoč. To si navsezadnje potihoma želi še Carrie, kar nam o  tematiki pove dosti. Želel bi si videti več psihološkega terorja, njene interakcije z materjo in globlje ozadje njenega pogleda na svet izven štirih zidov. Narativno ozadje se na čase zdi pridigarsko, v kratkem napovedniku namše enkrat povedo, da Carrie »ni bila kdove kakšna pošast, temveč samo navadno dekle«. Kdor potrebuje takšno razlago, si filma sploh ne bi smel ogledati.

nova-mapa

Težava priredbe je, da v skorajda nobenem vidiku na preseže originala. Vprašati se moramo, zakaj potemtakem sploh posneti novo verzijo? Če ga na drugi strani gledamo kot samostojen primerek srhljive nadnaravne drame, je film zelo sprejemljiv. Še najbolj me moti, da si režiserka Kimberly Peirce ni drznila malce tvegati in zgodbo predstaviti iz novega unikatnega zornega kota.

Carrie je glede na njeno življenjsko zgodbo preveč poenostavljena, razumna, disciplinirana in premalo trpinčena ter zmešana. Njen prehod na neprisebno morilko in žrtev nekontroliranih nagonov podzavesti, kar je glavni del filma, je posledično manj prepričljiv in neupravičen.

carrie-chloe-grace-moretz-4

Celovečerec Carrie ima vsekakor svoj delež napak oz. pomanjkljivosti, ki dodobra oslabijo njegovo koherentnost, a kljub temu ostaja popolnoma solidna obuditev Kingove klasike in je namenjena predvsem novodobnim generacijam. In četudi vam morda ne bo všeč, njeno ime si boste zagotovo zapomnili!

Vtis:

IMDb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *