wolfie

The Wolf of Wall Street (2013)

Dejstvo je, da se pri večini gledalcev ob novem projektu Martina Scorseseja pojavijo določena pričakovanja. Če odmislimo skromnost, lahko rečemo, da so ta pričakovanja zelo visoka. Zahtevek je upravičen, nemara celo realen. Scorsese se zaupanju občinstva enostavno ne izneveri. Če pa ste eden izmed tistih, ki si bodo film ogledali (zgolj) zaradi tega, ker v njem nastopa Katarina Čas, potem lahko rečem le, da še dobro, da je temu tako. Zamudili bi namreč veliko.

wolf_wall_street1

Naveza Dicaprio-Scorsese je zaslužna za številne odlične celovečerce (Shutter Island, The Departed, Gangs of New York, The Aviator), h katerim lahko mirne volje dodamo tudi letošnji The Wolf of Wall Street. Interpretacija resnične zgodbe Jordana Belforta, ki jo je ta zaupal svetu preko dveh knjig (The Wolf of Wall Street in Catching the Wolf of Wall Street), je odlična podlaga za film. Še toliko bolj, če pristane v pravih scenarističnih rokah (Terence Winter). Gospod Belfort je kot borzni posrednik in ustanovitelj borzne hiše Stratton Oakmont na ne tako zelo zakonit način v kratkem času zaslužil ogromne vsote zelencev, v navezi z odvisnostjo od mamil pa je del tega »težko« prisluženega denarja namenil razvratnim zabavam. Veliki Gatsby tokrat vozi ferrarija, golta mamila, za njegov spolni apetit pa poleg seksi žene Naomi (Margot Robbie) skrbijo številne prostitutke. Kot se za samooklicanega kralja spodobi, na njegovih zabavah ne manjkajo niti pritlikavci, pihalni orkester in še kaj.

THE-WOLF-OF-WALL-STREET

Kaj reči o zasedbi? Brez dvoma poleg izvrstnega, ekstatičnega DiCapria (Jordan Belfort), ki (nemara) odigra svojo najboljšo vlogo do sedaj, najbolj izstopa Jonah Hill (Donnie Azoff). Kemija med igralcema je zares fantastična. Medtem ko Leonardo znova naskakuje oskarja – saj ne, da bi ga sploh potreboval –, Jonah s svojo predstavo pokaže, da le ni igralec zgolj za komedije, saj pusti izredno močan vtis, čeravno njegova vloga niti ni tako zelo drugačna kot sicer. Velja omeniti, da naj bi bil tekom produkcije prav on povod številnim spontanim prizorom, ki so bili vključeni v končni izdelek. Matthew McConaughey (Mark Hanna) ima manjšo vlogo, kot bi jo pričakovali, a je glede na njegov nedavni trend znova odličen, čeprav se njegov doprinos vsled dolžine filma kar nekako izgubi. Scorsese pač ne snema kratkih filmov.

WOWS_MatthewMcconaughey

Izbor igralcev je sicer zelo dober, nekoliko mlačno deluje zgolj Kyle Chandler v vlogi agenta Patricka Denhama, kar je eden izmed redkih očitkov filmu. Z izjemo slednjega so predstave igralcev posrečeno igrive, otipljive – čutiti je improvizacijo, o kateri je govora v raznih intervjujih. Ta pa še kako deluje! Seveda se spodobi še enkrat omeniti našo Katarino Čas (Chantalle), ki ji z vidika vloge morebiti ni bilo potrebno pokazati prav veliko igralskega talenta, pa zato, če si dovolim biti malce hudomušen, pokaže kaj drugega. Vsekakor jo je lepo videti v tako veliki produkciji. Njen slovenski pečat je viden tudi v enem izmed dialogov in še čem. Verjetno bodo o tem različna mnenja, zavist južno od Julijcev pač še ne misli kaj kmalu izumreti. To, da je Martin Scorsese upošteval nekaj njenih idej v scenariju ni malenkost, hkrati pa tovrstna dejanja povedo nekaj o enem izmed največjih filmarjev.

Nedavno posodobljeno7

Film z močno poudarjenim zabavnim tonom, ki je v očitnem nasprotju z ekscesnostjo in nemoralnostjo dejanj glavnih akterjev, nekoliko spomni na nedavni film Michaela Baya Pain & Gain. Tudi sicer lahko mine kar nekaj časa, preden se gledalec ob tako divjem in neutrudnem tempu dogajanja zave, da smeh in zabava ob namenoma zapretiravanih prizorih vendarle nista sama sebi namen. Nazorno brezsramno porivanje na delovnem mestu, masturbiranje in milo rečeno politično nekorektno zbijanje šal so delčki, ki prikazujejo odsotnost vsakršnih zadržkov in moralnih vrednot naših protagonistov. Važna so zgolj mamila, seks, zabava, najbolj pomemben pa je seveda denar. To vam DiCaprio kot Belfort brez kakršnegakoli sramu pove neposredno v kamero. Številni spodbujevalni govori, v katerih naravnost blesti, dalje vrtajo v sprevrženost pohlepa. Treba je reči, da zabavna komponenta prav mojstrsko skriva element kritike, ki pa, kadar se pokaže in gledalec nekoliko pade iz siceršnjega vrtiljaškega dogajanja, kot kladivo zabija ideje v njegove misli. Za premlevanje sicer ni časa, saj se na platno hitro znova prikrade vsaj ducat golih in polgolih žensk – pride pa zato premislek na vrsto po ogledu.

wolf-of-wall-street-jonah-hill-leo-dicaprio

To je pripoved o ameriškem pohlepu iz prejšnjega stoletja, ki je aktualna in pregrešno vznemirljiva kot še nikoli poprej. »Več nikoli ni dovolj!« Moto, ki diha skozi sleherno poro filma: naj bo to metanje 100-dolarskih bankovcev v koš za smeti, zasmehovanje uslužbencev Mcdonald’s-a (prispodoba malega človeka), ali tarnanje o tem, da bi lahko zaslužili še kake tri milijončke več. Naslov filma je povsem ustrezen. Volčje krdelo na poti do bogatenja ne pozna usmiljenja ali sočutja do ogoljufanih. In alfa samec je seveda genialni DiCaprio, ki v enem trenutku snifa kokain v svoji pisarni, v naslednjem pa prek mikrofona nagovarja svoje krvavega denarja željne volkove. Vmes se vrstijo prave male rimljanske orgije, kakršnih smo bili deležni v najnovejši seriji o Spartaku. Seveda zna biti svet volkov tudi zelo krut, tistih 20 milijonov na švicarskem računu je namreč bolj pomembnih od vsega drugega, celo življenja. Jordan Belfort je odvisnik, glavno mamilo pa je – itak – denar.

THE WOLF OF WALL STREET

Kamera in fantastična zvočna podlaga izredno dobro ujameta kaos in evforijo dogajanja: vse skupaj je videti že kar pretirano mamljivo. K temu pripomorejo tudi izvrstni humoristični vložki, ki siceršnjo kriminalno dramo vztrajno brcajo v smer komedije. Liki so v luči tega izjemno všečni, čeprav bi njihova dejanja morali obsojati. Ironično svoj pohlep hranijo prav s pomočjo želje po denarju/boljšem življenju malih ljudi. Scorsese vrže par takšnih kosti v razmislek predvsem v drugem delu in ob samem zaključku filma. Le kdo ne bi želel obogateti na hitro? Bi bili kaj drugačni od protagonistov? Je razlika le višina številke na bančnem računu? Takšni motivi, ki se dotikajo propadanja vrednot, so elegantno vpeti pod površje gledanega. Če imaš denar, lahko kupiš vse. Še zapor je le manjši oddih od sicer napornega utripa življenja premožnih. Ponuja se tudi premislek o predsodkih in zaničevanju drugačnih. Posebej močno izstopa izrazito šovinistična naravnanost filma. Ženske so le hodeče vagine, zgolj sredstvo za potešitev prvinskih nagonov. Nasilje nad njimi ne izostane. Prav res je fascinantno, kako je lahko film ob vsem tem tako preklemano zabaven!

Nedavno posodobljeno8

In res je težko ostati ravnodušen, ko v enem momentu opazuješ, kako se DiCaprio fanatično tolče z mikrofonom po glavi, v naslednjem mu kamera že sledi v evforično množico, zvočna kulisa pa se medtem pripravlja na naslednji udar. Vse skupaj je en velik kaotični cirkus nezadržanega zadovoljevanja hotenj in potreb! Slikovita vizualizacija hedonistične obsedenosti povsem zamegli spomin na Scorsesejev predhodni projekt Hugo. Izjemna režijska vizija s pomočjo genialne scenografije vztrajno slika svet moralne sprijenosti, v katerem je dela malo, denarja in vsega ostalega pa zelo veliko. K vsem skupaj pridoda tudi odsotnost kakršnekoli katarze glavnega protagonista. Sicer je mestoma nakazana, saj tu in tam celo začutimo senco Belfortovega obžalovanja in kanček dobre moralne drže, ki pa pravzaprav to ni. Tekom filma postane namreč kristalno jasno, da si želi le karseda hitro pretočiti denar iz vašega v svoj žep. To je tako ali tako najboljše za vse, saj ga zna Volk pač bolje porabiti.

The-Wolf-of-Wall-Street-Leonardo-DiCaprio-Jonah-Hill

Navkljub primerno pomenljivemu koncu bi lahko temu očital nenadnost, odrezanost. Po drugi strani je prav ta nenadnost razlog, da zna gledalec ob koncu nekoliko zmedeno obsedeti, saj se poprej odložena vprašanja – združena s pronicljivo refleksijo ob koncu –, brez zadržkov zgrnejo nadenj. Zvezdnik med režiserji dokazuje svojo filmsko vizijo, raznovrstnost in drznost. Ponudi nekaj novega, unikatnega in ohranja občutek starega dobrega Scorseseja. Kultni status je neizbežen.

imdb

Lebi

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

One thought on “The Wolf of Wall Street (2013)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *