the-book-thief-poster1-e1382557743361

The Book Thief (2013)

Ameriško-nemška vojna drama The Book Thief, ki temelji na istoimenskem romanu Markusa Zusaka, je »a must-see« za filmske sladokusce vseh starosti. Komentar na posledice druge svetovne vojne, podan skozi zgodbo preproste nemške družine, ki se bori za obstanek še tistega zadnjega kančka človečnosti, se tokrat za razliko od drugih podobnih celovečercev predstavi v toplejši barvi, kar pa posledično škodi njegovemu dramatičnemu učinku. Ne, to ni Schindler’s List.

the-book-thief-movie-wallpaper_465294871

Besede so življenje, pravi židovski mladenič Max, ki ga družina Hubermann zaradi družinskega moralnega dolga pred nacisti skrije v kleti. Ta se kmalu zbliža z mlado deklico Liesel (Sophie Nélisse), ki je v upanju na boljše življenje prisiljena živeti pri nadomestnih starših, Rosi (Emily Watson) in Hansu (Geoffrey Rush). Ko slednji, bolj sproščen, humorističen in umetniški od dvojice Liesel nauči brati, se le-te odpre nov svet. Njeno ljubezen do pisane besede še bolj podžge Max, ki v zgodbi predstavlja širši kontekst, idejo upanja in zgodovinski pomen kulture. Ne, to ni The Pianist.

nova-mapa

Majhne nemške hiške, ironično locirane na ulici Nebesa, so oder celotnega dogajanja, ki skozi zgodbe posameznikov postopoma slika zgodovinsko platno, prevzeto z empatijo in razumevanjem. V zgodbi nemudoma zaznamo drobce humorja, ki na tematiko vržejo drugačno luč in podprejo motiva prijateljstva in družine. Pomembno vlogo odigrata tudi leposlovje in jezik, kar je ena glavnih kritik filma, kajti igralci govorijo v angleščini, toda z nemškim naglasom, vmes pa so prisotne tudi tipične nemške besede. Zakaj film ni bil posnet z nemškimi igralci, nam je vsem jasno, toda naglas in posamezne neprevedljive besede so dodane kot poklon knjigi in z namenom ohranjanja njene avtentičnosti. Ne, to ni Downfall.

the-book-thief01

V filmu bi izpostavil dva prizora, in sicer trenutek, ko Liesel in njen prijatelj Rudy v okolišu čudovite neokrnjene narave (še dodatno izpostavljena nedolžnost otrok) na ves glas kričita, kako sovražita Hitlerja. Resda so nacisti tudi tokrat prikazani preveč enodimenzionalno, a je odlomek prav posrečen prikaz otroškega razumevanja dogajanja. Drugi prizor je snežna bitka v kleti družine Hubermann, ki za trenutek, pa čeprav kratek, preseže meje grozot vojne in skozi oči Liesel prikaže idejo upanja.

Kaj reči o filmsko svetovno znanih imenih, kot sta Geoffrey Rush, ki navduši že v uvodnem kadru in s svojo netipično očarljivostjo ter humorjem dokaže, da je zmožen odigrati kakršnokoli vlogo, in Emily Watson, ki s kombinacijo robustnosti in ljubeznivosti odlično globinsko razdela gospo Hubermann, ki je pod stalnim pritiskom in živi pod vladavino terorja. Najbolj tragičen stranski lik svojo bojazen izraža z besednim tepežem Hansa, a le navidezno, saj je gledalcu kmalu jasno, da se ljubita preko vseh meja in si v teh težkih časih služita kot medsebojna opora. Ne, to ni Life Is Beautiful.

bt3-1

Film režiserja Briana Pervicala je strašljivo lep in kratkočasen primer alternativnega pogleda na že na smrt obdelano tematiko. Naj na tej točki omenim še misterioznega pripovedovalca zgodbe, ki nas s pronicljivim in pomirjajočim glasom vodi skozi dogajanje in nam postopoma pušča namige za razkrinkanje njegove identitete. Prav ta povzame misel filma: »V vojni mladi fantje mislijo, da tečejo naproti svojemu sovražniku, medtem ko v resnici tečejo proti meni.« In ne, to ni Saving Private Ryan – to je The Book Thief in je odličen.

Vtis:

IMDb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *