Noah_1600

Noah (2014)

Darren Aronofsky, eden poslednjih umetnikov na področju filmske režije, je tokrat z apokaliptično biblijsko pripovedko Noah udaril mimo. Seveda za svoje standarde, ki jih je postavil s presežki Pi, Requiem for a Dream, The Fountain, The Wrestler in Black Swan. A tudi njegov bržkone najslabši in najbolj nepotreben projekt je boljši kot večina drugih ter še vedno vreden pozornosti.

noah20201420wallpaper

Noah je temačnih in v dobrem smislu morečih 140 filmskih minut, prepredenih s stripovsko umetnimi prizori mavric in živali ter abstraktnimi podobami narave. Vseeno pa stori zelo malo, da bi se priljubil katerikoli starostni ciljni skupini. Film o človeku, izbranem s strani Stvaritelja, da reši nedolžne pred apokaliptično poplavo, ki bo človeštvo oprala njegovih grehov, seveda ni natančen povzetek vsem nam znane zgodbe, a vseeno ohrani dovolj skupnih točk, da zadosti naslovu filma. To pa je hkrati tudi njegova poguba.

nova-mapa

Težava ni v igralcih (blesti Russell Crowe), kinematografiji (montaža kreacije življenja je osupljiva), vizualnih efektih (uničujoča sila poplave) ali celo glasbeni podlagi (Clint Mansell), trn v peti je neprepričljiv in neroden PG-13 scenarij, ki se nagiba med akcijo, filozofsko dramo in psihološkim trilerjem. Več je tokrat manj. Edina možnost za uspeh Noaha, kateremu podobnim filmom se mora Aronofsky od sedaj naprej čimbolj izogibati, leži v surovo realističnem prikazu napisanega in njegovi distanci od posvetnega pritona. Pa pustimo krščanstvo za trenutek ob strani, govorimo le o filmu, ki dejansko svojo refleksijo bolj usmerja v človeka kot nebesno entiteto. Ne smemo pozabiti, da konec ne pomeni srečnega življenja družine, kar jasno ne pride do izraza, saj je celotna pozornost usmerjena v morilski pohod Noaha in njegovo moralno spreobrnitev, in ne v dejstvo, da je svet okoli njih pod vodo. Človeška umazanija je očiščena in Koncu sledi nov začetek.

8768i567

Russell Crowe zgledno upodobi naslovno vlogo človeka, ki je rešil svet in ga hkrati pustil umreti. Noah s strani Vsemogočnega ni bil izbran samo zato, ker bi bil pravičen in dober, izbran je bil, ker bo opravil svojo nalogo. Ne glede na vse. Je človek z vsemi sedmimi smrtnimi grehi, ki le sledi Božjemu glasu. Vse ostalo je nepomembno, vključujoče z njegovo družino.

NOAH

Ti so za razliko popolnoma podrejeni zemeljskim pregreham. Žena Naameh (Jennifer Connelly) je vse bolj zaskrbljena nad ravnanjem svojega moža in je željna njegove ljubezni, sin Shem (Douglas Booth) si želi otroka z jalovo Ilo (Emma Watson), drugi sin Ham (Logan Lerman) pa srčno želi najti dekle, preden bo prepozno. Predvsem slednji vidik zgodbe je sila bizaren in nepotreben. Ko govorimo o odvečnem, Anthony Hopkins, čeprav odličen igralec, nima kaj iskati v tem filmu.

NOAH

Korupcija človeka je prikazana skozi oči samooklicanega kralja Tubala-Caina (Ray Winstone), ki hoče s svojo vojsko zavzeti barko in s tem filmu vsiliti klišejski akcijski element. Čeprav si gledalec želi njegovo smrt, se zaveda, da predstavlja prav človeško raso. »Am I not man? Am I not made in Your image?« se sprašuje tekom celovečerca, kar vzbudi zanimivo razpravo. Če smo vsi narejeni po Njegovi podobi, zakaj je prišlo do tega? Zakaj smo zabredli tako globoko, da je bila edina možna rešitev svetovni genocid? Mar ni bilo vse to zapisano v Božjem načrtu?

Vtis:

IMDb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

One thought on “Noah (2014)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *