Fury-2014-Filmer.chikablog.ir-Review - Kopija

Fury (2014)

»Kmalu se bo končalo. Toda pred tem mora umreti še veliko ljudi,« so besede Dona ‘Wardaddy’ Collierja (Brad Pitt), poveljnika tankovske divizije, ki svoje može z izrazom gnusa na obrazu vodi skozi krvava polja človeških ostankov. Režiserju Davidu Ayerju je uspelo z nepopustljivo iskrenostjo prikazati klavstrofobičnost notranjosti vojnega tanka in psihološko iznakažene može, ki se skrivajo v njem. Tank je njihova obramba, dom in življenje. Postavljena v središče groze, se mora peterica (Shia LaBeouf, Logan Lerman, Michael Pena, Jon Bernthalzoperstaviti armadi nemških vojakov, ki jih obkolijo, in ob tem na kocko postaviti svoj lasten obstoj. Ta je nepovratno zaznamovan s posttravmatsko stresno motnjo, ki jo film postopoma razkriva skozi izjemno tekoč dialog in navdušujočimi predstavami glavnih igralcev. Dogajanje je resda počasno, a nikoli dolgočasno, pri čemer nedvomno pomagajo akcijski prizori, ki, čeprav vizualno dih zastajajoči, tokrat zavzamejo sekundarno vlogo in služijo zgolj kot podpora intenzivnemu prikazu moralnega propada vojakov. V vojni velja zgolj eno pravilo; ubij ali umri. Kako primerno, da je v zgodbi vseskozi prisoten tudi religijski motiv in večno vprašanje, kakšnih grozot je v resnici zmožen človek.

fury-movie-2014-wallpaper

Izpostavil bi skorajda 20-minutni prizor, ki na dobri polovici filma dodobra ustavi ritem in prekine narativno premico. Posledično je naletel na nemalo kritik, a sekvenca je v resnici pravzaprav čudovita. Podobno kot Tarantino v svojih Neslavnih barabah tudi Ayer uporabi tehniko neprekinjenega posnetka, ki je popolnoma v nasprotju s prikazanim, a hkrati sovpada odlično. Pokaže namreč, kako nesmiselna je vojna v resnici in kako enostavno bi jo bilo končati. In ni samo tisto, kar junaki na zaslonu povedo, temveč predvsem tisto, česar ne.

Brad Pitt;Shia LaBeouf;Logan Lerman;Michael Pena;Jon Bernthal

Še posebej poveljnik Collier (Pitt) je nadvse zgovoren s svojo nebesedno govorico. Lahko ga preklinjaš, žališ ali celo pljuneš v hrano, razburil se ne bo. Ima preveč kilometrine in svoje kolege na nek način razume ter jih hkrati pomiluje. Toda do nemških ujetnic boš pokazal spoštovanje. Te so skupaj z mladim novincem, ki se pridruži armadi, edine, ki so neizpridene in nepokvarjene. Podoben simbolizem, ki je rdeča nit celovečerca, lahko ujamemo že na samem začetku, ko Collier na opustošenem bojnem polju ujame prestrašenega konja. Nanj nasloni glavo, nato pa mu previdno sname uzdo in ga izpusti. Beli konj na smrtno črnem polju; nedolžnost v brezbožji pustini.

Brad Pitt;Logan LermanTehnično je film skorajda brez napake. Podrobnosti, ki jih zajame kinematografija Romana Vasyanova (End of Watch), so navdušujoče. Praktično lahko zavohaš blato in rjo na oklepniku, ki odmeva s kriki, ki jih je slišal na svoji dolgi poti. Prav tako nikoli ne vidimo poveličevanja ali pridigarskega monologa, ki nas bi tolkel po glavi z globokimi citati. Obe strani sta, z izjemo nekaj ameriškega patriotizma, prikazani enakovredno in spoštljivo. Intenziteta, ki jo pričarajo zvočni učniki šrapnelov, je hvalevredna. Krogle letijo silovito in eksplozivno. Edino, kar ostane za njimi, so preluknjana trupla. To je vojna. To je Bes.

Vtis:

IMDb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *