budapest1

The Grand Budapest Hotel (2014)

Čarobnost barv, čudaški dialogi in kolaž prismuknjenih likov, ki jih v svojih mojstrovinicah predstavi Wes Anderson, so produkti njegove neizmerne domišljije in radosti do filmskega izražanja. Tokrat nas zgodba v medvojnem obdobju vodi po poteh M. Gustava (Fiennes), hotelskega upravnika znamenitega Grand Budapest hotela. Postavljen v pravljično okolje in s svojo dodelano vizualno podobo, kjer vsak kader deluje kot slikarsko delo, film postreže z lahkotnim in sproščenim vzdušjem, ne manjka pa tudi za Andersona značilnih humornih nenavadnosti. Slednje so popolno izvršene s strani širokega nabora znanih filmskih imen. Vsak lik je zgodba zase, in zgodb je na pretek. Neprekosljivo preskakovanje med sekvencami in bizarnimi dogodivščinami, ki so prav osvežujoče izvirne, nam ne prizanese niti za trenutek. Nagajiv scenarij nas udari točno takrat, ko tega ne pričakujemo. In čeprav zgodba v veliki meri meji že na absurdnost, je prav ta absurdnost tista, ki izzove vale smeha in občudovanja do Andersonove največje stvaritve doslej.

GHB_9907 20130130.CR2

Nadrealistična zgodba se razteza čez štiri časovna obdobja; sedanjost, 1985, 1968 in 1932. Vse se začne v nekoč veličastnem Grand Budapest hotelu, ki pa je naletel na težke čase. Lastnik Zero Moustafa se slikovito spominja, kako se je prvič srečal s hotelom in zakaj ga je obdržal, čeprav mu ta ne prinaša denarja. Preselimo se v 30. leta, v zlato dobo hotela. Zero kot imigrantski novinec pod vodstvom M. Gustava opravlja delo hotelskega pomagača. Delo je nehvaležno naporno in zahtevno, a nikoli dolgočasno. Gustave namreč vedno skuša ustreči svojim gostom. Še posebno premožnim plavolasim gospem, ki se kar ne morejo upreti njegovemu šarmu. Tako spoznamo Madame Celine Villenueve, ki ima v lasti dragoceno sliko z imenom Deček z jabolkom. Po njeni smrti se vname ognjevita zapuščinska bitka. Gustave čuti, da mu pripada svoje, a kaj ko je enakega mnenja tudi njen oportunistični sin Dimitri. Vsi si želijo sliko, toda najprej jo bodo morali vzeti Gustavu, ki je že na begu.

grand-budapest-hotel-adrien-brody

»V postelji je bila kot dinamit,« pove Gustave, nakar mu Zero odgovori: »Toda, stara je bila 84 let.« Gustave hladnokrvno odvrne: »Imel sem že starejše. Ko si mlad, si lahko privoščiš sočen zrezek, a s časom moraš sprejeti tudi slabše koščke. To mi ustreza, saj so mi ti všeč. So bolj okusni.« Wes Anderson ni le izvrsten režiser in poznavalec fotografije, temveč tudi vrhunski scenarist. Vsem njegovim filmov je skupen duhovito pretkan in nepredvidljiv scenarij, ki med liki splete gromozansko mrežo in jih poveže v celovito burlesko. To mu daje tudi svobodo, da lahko venomer vključi širok spekter poznanih igralcev, pa četudi je njihova vloga še tako nepomembna. Adrien Brody, Jason Schwartzman, Edward Norton, Owen Wilson, Bill Murray, Tilda Swinton, pa tudi Jeff Goldblum in Harvey Keitel; seznam gre v nedogled in vsi dodajo svoj nenadomestljiv delček.

grand-budapest-hotel-tony-revolori-saoirse-ronan

Grand Budapest Hotel vsekakor ni komedija v klasičnem pomenu besede in vas ne bo nasmejal do solz, poskrbel pa bo, da boste vedno nasmejani (pa četudi s soizrazom začudenja). Toda film je še veliko več. In čeprav se mnogo art celovečercev giblje med norostjo in genialnostjo, Anderson dokaže, da sta pojma lahko še kako nerazločljiva; ridikulozno postane briljantno in slednje še nikoli ni bilo tako ridikulozno. Njegova navihanost se navsezadnje kaže že na samem začetku; nikar ne pozabite spremeniti razmerja slike!

Vtis:

IMDb

G. Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *