aston-martin-db5-goldfinger-thunderball-goldeneye-tomorrow-never-dies-and-casino-royale

Koliko je potrebno odšteti za oglaševanje v filmih o Jamesu Bondu?

Craig Daniel kot zadnji, ki mu je bila zaupana vloga Jamesa Bonda, v filmu Casino Royale na vprašanje soigralke Eve Green, ali je njegova ura Rolex, odgovori – Omega. Marsikaterega gledalca takšno, ne ravno najbolj subtilno, oglaševanje zmoti. Nekatere bolj, druge manj. Toda Bond je od nekdaj poleg dobrih avtomobilov in lepih žensk ljubil prestiž. Oglaševanje v filmih je pač del recepta, del formule Jamesa Bonda. Logotipi se bolj ali manj diskretno, vsekakor pa precej pogosto pojavljajo v različnih kadrih, kar se verjetno ne bo kmalu spremenilo. Pa bi najbolj znani tajni agent lahko preživel brez tovrstnih reklamnih vložkov? In koliko pravzaprav morajo odšteti podjetja, da postanejo del franšize Iana Fleminga?

skyfall-heineken

Na uradni spletni strani dvojne ničle in sedmice vas med drugim pričaka zavihek, ki razkriva Bondove poslovne partnerje, med katerimi so na primer: Heineken, Bollinger, Omega, Jaguar, Gillette, Aston Martin, Sony, Land Rover … Britanski agent ima izbran okus, o tem ni dvoma. Ko živiš na robu, je dobro le najboljše. Hkrati pa je jasno, kako pomemben del filmskega opusa so prefinjene znamke oziroma njihovo oglaševanje. V 24. bondiadi, naslovljeni Spectre, bomo tako najverjetneje znova nekajkrat uzrli ime Sony; Craig Daniel se bo vozil z Aston Martinom in Land Roverjem, ter naredil pregrešno drag požirek Heinekenena. Takšen dolg in osvežujoč požirek priljubljenega piva naj bi pivovarno po nekaterih navedbah v predhodnem filmu Skyfall stal slabih 40 milijonov evrov.

Toda Darrylu Collisu, direktorju britanske agencije Seesaw Media, ki je med vodilnimi na področju umeščanja proizvodov in znamk, se zdi tako velika naložba dobra ideja. V članku na spletni strani BBC poudarja, kako dobičkonosna je pojavitev znamke v filmih o Jamesu Bondu. Ko postane podjetje partner franšize, dobi pravico izdelave omejenih izdaj, organiziranja tekmovanj in omembe sodelovanja z Bondom v reklamah. To je pomembno zato, ker je ime britanskega agenta sinonim za glamur odraslih. Moški želijo biti kot on, ženske si želijo biti z njim.

Sony-Xperia-T-Skyfall-James-Bond1

Celo Craig Daniel je dejal, »da brez tega preprosto ne bi mogli posneti tako številnih filmov«. Mnogim bi se to ob milijardnem zaslužku (proračun pod 200 milijonov evrov) Skyfalla lahko zdelo privlečeno za lase, toda Michael Rosser, urednik pri reviji Screen, poudarja, da trg zabave ni več, kar je nekoč bil: »Raje imam dve uri dolg film s pol minute oglaševanja, kot da filma sploh ne bi bilo.« Darryl Collis iz agencije Seesaw Media pa meni, da je bil Skyfall kar se tiče zaslužka zgolj anomalija, saj je ustvarjalcem nanesel več dobička kot pred njim dva filma skupaj. Proračun najnovejšega bondovskega celovečerca Spectre, ki ga bo znova režiral Sam Mendes, pa naj bi bil celo okoli 300 milijonov evrov.

Direktor agencije Blended Republic Chris Sice meni, da so za producentske hiše tovrstne kupčije povsem logične, »saj namesto njih na ta način drugi oglašujejo njihove filme. Znamke pravzaprav plačujejo za privilegij promoviranja filmov o Bondu«. Collis pa po drugi strani opozarja na vplivnost blagovne znamke Jamesa Bonda. Znamke, kot je na primer Heineken, vedo, da bodo ljudje gledali filme o britanskem agentu še desetletja in da to ne pomeni zgolj enkratno reklamo. »Plačujejo za to, da bi na dolgi rok dobili status vrhunske znamke. Ne gre toliko za prodajo kot za spreminjanje dojemanja blagovne znamke.«

Lebinger

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook