der_samourai_cadre

Der Samurai (2014)

Neznan nemški surrealistični triler. Niti ne nujno odličen, prej bizaren, poseben, vznemirljiv na toliko nivojih, da je vreden večje pozornosti. Idejno in konceptualno tako izstopajoč, da se niti ne zaustavlja pri vprašanju scenaristične koherentnosti. Svojstveno filmsko vesolje, znotraj katerega je dovoljeno vse. In to filmoljubi pogrešamo. Pogrešamo drzne poizkuse, ki se zanašajo na izvirne ideje in tisti kanček norosti, ki ga premore usklajena filmska ekipa. Ker pa je umetnost subjektivna, jo vsak doživlja drugače. Njenega učinka ni moč napovedati, sporočilnosti in vpliva na gledalca pa še manj. Točno takšen je Der Samurai, domišljijski otrok režiserja Tilla Kleinerta, ki sledi protagonistu Jakobu na njegovi poti iskanja samega sebe.

der-samurai-trailer-mp4

Ob majhni nemški vasici se v gozdovih skriva volk, ki predstavlja neposredno nevarnost za tamkajšnje prebivalce. Nepojasnjeni dogodki in nedavna razdejanja po vasi prisilijo mladega policista Jakoba, da razišče primer. Manjše postave, nevpadljiv, neopazen. Jakob je vse prej kot mož postave, a bo za to nalogo moral zbrati ves svoj pogum in notranjo moč, če bo želel dočakati zoro. Na policijsko postajo prispe paket. Kasneje sledi še telefonski klic. Raskav glas Jakobu naroči, naj dostavi paket, v zameno pa ga čakajo informacije o volku. Jakob uboga in se znajde pred zapuščeno hišo. Kar najde v njeni temi, je človek divjega pogleda na divjem pohodu razdejanja. V beli ženski obleki, sedeč pred ogledalom in z rdečo šminko na ustnicah, je brez besed obrnjen s hrbtom proti vratom. Ko končno spregovori in odpre skrivnosti paket, ki si ga je dal dostaviti, iz njega pa potegne samurajski meč, je Jakob kar naenkrat edini, ki lahko blazneža zaustavi na njegovi krvavi misiji.

Nova mapa

Der Samurai je več kot lov na človeka. Je potop v  Jakobovo razdvojeno osebnost, ki pa ponudi predvsem vprašanja, in ne odgovorov. Kdo je samuraj? Kaj hoče in kakšen namen ima z Jakobom? Film je kot nočna mora, ki se zanaša na neprestano napetost med dvema osrednjima likoma, na trenutke pa je tudi presenetljivo krvav. Kot opozorilo; obstaja nevarnost, da se vam nekateri slikoviti prizori zarežejo v spomin, tako kot katana zareže v vratno žilo.

Celota deluje zaradi kombinacije črnega humorja in prisotne seksualne energije, ki nekako povezuje bolj ali manj logično zaporedje dogodkov. V pomoč mu je čudovita nočna kinematografija, ki še dodatno izpostavi barvne kontraste. Močni igralski perfomansi so prav tako pozitivno presenečenje tega nizkoproračunskega projekta, ki pa nikakor ni namenjen širšim množicam. Kleinert poskrbi za na trenutke kar neprijetno filmsko izkušnjo, ki lahko nepripravljenega gledalca dodobra zbega, v pričakovanju klasične grozljivke pa močno razočara.

[Pozor, spoiler] »Vidiš, kako mogočna sva lahko skupaj?« izreče famoznemu Klausu Kinskiju podoben človeški stvor z intenzivno erotično prezenco. To je lahko na prvi pogled brezpredmetno; film stoji tudi sam zase, brez pomena ali razlage, saj je navsezadnje njegova nenavadna privlačnost dovolj, da ga spremljamo tudi brez razmišljanja o samem dogajanju. Morda je res pretirano »artsy«, kar režiser Kleinert odkrito priznava, saj je več kot očitno snemal osebni projekt. Sanjam podobno zgodbo o samotarju. Izobčencu. Hkrati pa je lahko pripoved o maščevanju. Vsakomur svoje.

Nova mapa-001

Toda tokrat se v ozadju vendarle skriva nekaj več. Ko kopljemo globlje, vidimo, da gre za osebno izpoved potlačenih homoseksualnih nagnjenj (pogosta tematika kratkih filmov Kleinerta). Jakob je tisti, ki je družbeni izobčenec. Volk, ki preži nad skupnostjo. Na filmskem zaslonu pa spremljamo faze sprejemanja njegovih človeških potreb in hrepenenj.

Ni naključje, da je Jakob po profesiji policist. Oseba, ki je zavezana zakonom in družbenim zapovedim ter naj bi bila po vseh pričakovanjih moralno neoporečna. Prav tako skrbi za svojo ostarelo mater, ki bi lahko pomenila dodatno frustracijo v njegovem represivnem življenju. Tega dela zgodbe enostavno ne moremo spregledati, kot tudi ne lokalnih najstnikov, ki Jakobu kljub njegovi uniformi ne kažejo prav nobenega spoštovanja in ga neprestano ponižujejo. Ni potrebno poudariti, da vse omenjene slej ko prej obišče njegov novi plavolasi prijatelj. Jakob je v neizbežnem, vse bolj utesnjenem položaju in edini, ki mu predstavlja idejo svobode, je neznani samuraj. Njegov alter ego in odraz zatrte seksualne narave. In spomnimo se, da prav v naravi in bujnih gozdovih prebiva prej omenjeni plenilec. Je ogrožen on ali vaščani?

Pit-Bukowski-as-The-Samurai

Med dopolnjujočima se karakterjema, ki sta pravzaprav dve strani istega kovanca, je nedvomno nekakšna povezava. Sprva samo nakazana, kasneje eksplicitno homoseksualno erotična. Jakob hoče zadržati vsiljivca pod nadzorom, hkrati pa se ne more upreti mamilu njegove naslade. In nato med njima spremljamo nasilen ples. Harakiru podoben ritual ponovnega rojstva Jakoba, ki v poslednjem prizoru celovečerca vendarle tudi sam zavihti katano, kar pa predstavlja končno fazo njegove transformacije in hkrati njegovo odrešitev.

Vtis:

IMDb

Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *