the-autopsy-of-jane-doe-liggende

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Mirna sosedska hiša v Virginiji. Skrbno pokošena trava, urejen vrt, pred hišo stoji poltovornjak. Vse je mirno in tiho, spodaj globoko v kleti pa razmesarjena trupla. Krvave preproge, morilski nož in raztreseno drobovje. Na stenah rdečkasto obarvane sledi nasilnega boja. »Ne izgleda, kot da bi nekdo vlomil. Bolj je videti, kot da je nekdo poskušal pobegniti iz hiše.« Šerif se prebija skozi labirint mrtvecev, edina sled pa napol odkopano telo. Golo žensko telo brez identitete, ki enostavno ne sodi. Kaj se je zgodilo prejšnjo noč in kdo je nad stanovalce razpustil nečloveške grozote? Potrebna bo obdukcija.

mv5bmja2nzm3mzi2ml5bml5banbnxkftztgwndywmdy3mdi-_v1_

Vsako truplo ima svojo skrivnost. In slednje je prepeljano v majhno družinsko vodeno mrtvašnico, da bi s pomočjo urgentne forenzične raziskave oče Tommy Tilden in sin Austin ugotovila zgodbo skrivnostne ženske. Globoko v noč se izčrpana lotita lupljenja plasti kože, mišic in kosti. Medtem ko postopoma odstranjujeta organe in se vse bolj zapletata v nerazložljive najdbe, pa se okoli njiju prične ovijati temačna tančica. Kot je vedel že Nietzsche, če dovolj dolgo strmiš v brezno, začne tudi brezno strmeti vate.

Smrt tokrat ne pomeni konca. V najnovejšem srhljivem trilerju režiserja Andréja Øvredala je šele začetek. To pa ni edina noviteta, ki jo toplo sprejmemo kvalitetnih celovečercev željni gledalci. Takšnih predstavnikov temačnega žanra, ki nam ponudijo nekaj novega. Nekaj svežega. Za začetek je truplo upodobila igralka Olwen Kelly in rezultat je veličasten. Hkrati mrtva in oživljena Olwen potrpežljivo čaka na svoj naslednji smrtonosni udarec. In gledalec čaka z njo. Strah je v malenkostih. Skriva se v njenih očeh, ki nas v vsakem prizoru gledajo malce drugače. Malce bolj zlovešče, malce bolj živo. Omembe vredno je, da so nekateri prizori trajali tudi po več minut, a s strani mlade zvezdnice nismo videli niti vdihljaja.

the-autopsy-of-jane-doe-december-2016-horror-movie

Sama obdukcija je izpeljana tako avtentično, kot jo filmski zaslon dovoljuje. A to pride tudi s svojo ceno. Ustvarjalci so ne le preučevali obdukcije in se skušali karseda približati realnemu postopku, Olwen Kelly je morala nositi tudi fizično boleče prostetske dodatke. Več ur hkrati. Po besedah režiserja je prav ona glavno gonilo filma. V sestavljanko padeta tudi Emile Hirsch in Brian Cox, ki sta karakterna igralca v samem jedru besedne zveze, njuno igralsko navezovanje drug na drugega pa je bistveno za prijetno mrazečo filmsko izkušnjo. Pred očmi spremljamo odnos med očetom in sinom. Medtem ko rešujeta uganko, razodevata svojo preteklost in se nam počasi približujeta. Kopica družinskih predmetov v ozadju nas prav tako prepriča v to, da gledamo resnične karakterje in ne zgolj potencialne žrtve. Brez najstnikov, ki brezglavo tečejo smrti naproti. Tukaj imamo družino z manjkajočim delom in subtilno dinamiko med tremi liki. Očetom, sinom in truplom.

68290132842002412625

Trilerji, posneti v enem prostoru, so dvorezen meč. Opremljeni z razburljivim scenarijem, ki pomaga ustvariti klavstrofobično vzdušje, so lahko vrhunski. Brez iznajdljivega dela kamere, ki v vsak prizor prinese potrebno svežino in napetost, pa so lahko neprebavljivi. Kako lahko na različne načine posnameš truplo, se vprašate? Øvredal je bil več kot kos nalogi. Tisti s pazljivim očesom boste cenili, kako je žrtev sprva snemana na način, ki vzbuja sočutje in ranljivost, kasneje, ko film stopnjuje dogajanje, pa je zorni kot bistveno drugačen. Prav tako glasbena spremljava, ki nas v sobane, prežete z vonjem mrličev, najprej popelje v rokerskem stilu. Zaenkrat še ni nevarnosti, a kaj kmalu se bo to spremenilo. Vse je v ritmu filma, ki ga poganja inteligenten, zrel scenarij. Človek se ne boji teme, temveč tistega, kar skriva. Tistega, česar ne vidimo in ne razumemo. Psihološki teror pa je najbolj neprizanesljiv teror, kar jih je.

Vtis:

IMDb

Jerman

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *