covlogan

Logan Lucky (2017)

Steven Soderbergh je leta 2013 presenetil, ko se je spogledoval z idejo o karieri slikarja, a k sreči je takrat namesto čopiča v roke dobil Cinemaxovo serijo The Knick (2014–2015), ob snemanju katere je menda znova začutil ljubezen do režije. Po nekajletnem premoru se na velika platna vrača že s svojo četrto heist poslastico. Velikopotezni rop se tokrat odvije kar med dirko priljubljene serije NASCAR.

Projekt sicer sprva ni bil namenjen Soderberghu (Erin Brockovich, Špicelj!, Preprodajalci, Vroči Mike), ki naj bi zgodbo zgolj prebral in priporočil režiserja. Toda, kdor ga je poprosil za pomoč, je moral vsaj slutiti, da utegne predloga pritegniti njegovo zanimanje. Ne samo, da je osrednja nit pretkan roparski podvig, temveč se ta za povrh dogaja v času izjemno priljubljene dirke Coca Cola 600, ki poteka v Charlottu, mestecu na jugu ZDA. Južnjaških enajst, torej?

logan-lucky

Verjetno večina ne bi imela nič proti, če bi bil najnovejši celovečerec ameriškega filmarja zgolj nadaljevanje komercialno izredno uspešne trilogije Oceanovih, čeravno podvigi Georga Clooneyja in Brada Pitta niso nikakršen vsebinski presežek. Medtem ko je bil prvenec (Oceanovih 11, 2001) ob izidu resda nekaj svojstvenega ter že zaradi posrečenih preobratov in igrive zvezdniške zasedbe spada v klasičen heistovski repertoar, dolgočasni nadaljevanji tri oziroma šest let kasneje nista ponudili nič vrednega omembe.

A Loganovi srečneži so vendarle nadgradnja izpete popkulturne formule, pri čemer je lasvegaški blišč nadomeščen z južnjaškim šarmom: pikro retoriko, preprostejšim načinom življenja in zvrhano mero patriotizma. Pri zadnjem tu in tam ni jasno, ali je bolj ameriško služiti v Iraku ali najeti stanovanje v bližini dirkališča in srebati energijsko pijačo.

bond

Vsekakor pa je vsaj toliko kot kakšen redbul osvežilna osrednja igralska zasedba. Vroči Channing Tatum je tokrat Jimmy, na račun poškodbe neuspeli igralec ameriškega nogometa, Adam Driver pa Clyde Logan, invalidno upokojeni vojak. Bratska kriminalna naveza se pri snovanju drznega načrta požvižga na družinsko prekletstvo, ki ni nič drugega kot prispodoba za podedovano revščino. Spomin na izgubljeni diamant in oprana loterijska srečka pa po analogiji pregovorno izmuzljive ameriške sanje.

Družbena senzibilnost uvodoma ni očitna, saj spogledovanje s stereotipi juga vseskozi meji na norčevanje. Zakulisje tamkajšnjega življenja je boleče prikoličarsko, modni trendi v skladu z dohodkovnim pomanjkanjem, oddih od tegob vsakdanjika pa pretežno alkohol in poceni trivialna zabava. Žanrsko Soderbergh večinoma operira v okviru komedije, pri čemer vsake toliko s poznavalsko eleganco preide k resnejšim temam.

logan-lucky-1

Poleg družinskih vrednot, o katerih posredno govori zgodba ločenih staršev, so teme tudi širše družbene. Kot presneto dobra alegorija za nenasitni ameriški konzumerizem se ponujajo pnevmatske cevi, po katerih iz (pre)polnih blagajn v skupen lonček drvijo dolarski zelenci. Iz transa potrošništva mestoma prebuja le (slepi) patriotizem, ki zavajajoče šepeta o svobodi in enakih možnostih. Toda bratoma Logan je še kako jasno, da je v deželi priložnosti potreben bolj radikalen pristop, pri čemer jima za volanom osemvaljnega mustanga na pomoč priskoči sestra Mellie (Riley Keough), kot plavolasi strokovnjak za eksplozive pa v atipični vlogi navdušuje Craig Daniel.

Loganovi srečneži so inverzija, Oceanovih 11 postavljenih na glavo. Soderbergh nas s pomočjo odličnega scenarija preslepi in nam da misliti, da je vse skupaj en masten filmski vic o ameriškem jugu. Dramaturški lok sicer nekaj težav resda ima, a genialna zadnja tretjina osmisli necinično satirično celoto, da ni povsem jasno, kdaj s kičem vred izstopi Rihanna in za goltanec zgrabi zimzeleni John Denver.

Vtis: 

IMDb

Lebinger

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *