oats-studios-rakka-slice-600x200

Rakka (2017)

Neill Blomkamp ni noben tujec filmom o tujcih. Nezemljani, ki prihajajo, da nas zavzamejo in preplavijo s svojo napredno tehnologijo. Da nas zaprejo v kletke in nas naredijo za golazen. Nase je opozoril že s celovečercem District 9, kjer je znanstvenofantastično kuliso uporabil za pronicljiv komentar o imigrantski krizi, nato pa je sledil Elysium. Svet, razdeljen na revne in tiste prebogate. Režiserko oko je uperil proti nevarnostim, ki leta 2154 pretijo osiromašeni zemlji kot zatočišču za drhal, medtem ko premožni vladajo v svoji neomajnosti in večnem življenju. V iskanju podobne tematike je nato stopil korak nazaj z manj ostrim filmom Chappie, kjer pa se je vseeno dotaknil nekaj relevantnih družbeno-političnih vprašanj, kot so mehanizirana policijska sila, umetna inteligenca in upad demokratične svobode. Nato je sledil umik in snemanje kratkih filmov.

oats-studios-rakka-image-5

Filmov za lasten duševni mir. Podobnih, kot je 22-minutni Rakka, ki je eden izmed štirih izsekov, ki jih bo obrodilo sodelovanje z Oats Studios. O čem se sploh gre? Dejstvo je, da so kratki filmi s strani javnosti pogosto spregledani. Kot po pravilu so potisnjeni na splet, brez kakršnekoli vidnejše promocije ali distribucije. Eksperimentalni Rakka ni nič drugačen. Uprizarja post-apokaliptični svet in prevlado vesoljskih zavojevalcev, ki so skorajda že izbrisali človeško vrsto. Vizualno navdušujoč, a kot večina kratkih filmov vsebinsko premedel, je pa zato odlična podlaga za kasnejšo filmsko adaptacijo. In morda Blomkamp išče prav to. Dovolj zanimanja s strani filmske javnosti, da bi svojo zamisel prenesel na kinematografsko platno. Navsezadnje je enako storil že z Alive in Joburg (2005), ko je omenjeno južnoafriško pokrajino kasneje razdelil na Okrožja.

oats-studios-rakka-image-4

  • Kratek film je vsak film, ki ni dovolj dolg, da bi ga lahko definirali kot celovečerni film. Akademija za filmske umetnosti in znanosti označuje kratki film kot “izvirno filmsko sliko s časom trajanja 40 minut ali manj, vključno z vsemi posvetili”.  Možen je tudi izraz »short subject«, ki v grobem pomeni isto. To je industrijski izraz, ki predpostavlja, da je film prikazan kot del predstavitve skupaj s celovečernim filmom. “Short” je okrajšava za kateri koli izraz. Kratki filmi se pogosto predvajajo na lokalnih, nacionalnih ali mednarodnih filmskih festivalih s strani neodvisnih filmskih ustvarjalcev. Ne prinašajo profita, posneti pa so bodisi z nizkim proračunom ali celo brez le-tega. Financirajo jih lahko filmski skladi, neprofitne organizacije, sponzorji ali osebni skladi ustvarjalcev. Kratki filmi sovpadajo s samim začetkom filma in so bili sprva zelo priljubljeni. Najpogosteje je šlo za žanr komedije. Do dvajsetih let prejšnjega stoletja se je že uveljavil program filmskih vstopnic, ki so vključevale ogled celovečerca in kratkega filma kot dodatka.

oats-studios-rakka-image-3“Bilo smo človeštvo, nato so prišli oni. Tukaj so, da iztrebijo golazen. Ljudje smo postali nadomestki. Inkubatorji. Zrak pa je prevzel smrad po smrti in metanu. Zdaj smo sužnji in samo vprašanje časa je, kdaj bodo zavzeli planet.” Izvorna ideja je bila posneti fantazijsko delo, ki bi prikazovalo okupacijsko silo v tuji državi. Nato pa je ideja po besedah režiserja samo še rastla. Kot Nemci v Franciji ali Američani v Iraku. Tukaj imamo ravni oboroženih sil, ki se sprehajajo skozi ulice, medtem ko so lokalni politiki spreobrnjeni ali zmanipulirani. Temačen in intenziven kratki film Rakka je poln oprijemljivih podob, medtem ko njegovo futuristično vodjo v glavni vlogi prevzame Sigourney Weaver, kar nam pove, da projekt vsekakor ima potencial. Če ga izkoristi, pa je povsem drugo vprašanje.

wld_0017_uhd-kopija

Kakšne so posledice invazije? Načrtna modifikacija narave in mest s tovarnami metana, brutalni eksperimenti na človeških telesih in ultimativno uničenje vseh sledov civilizacije. Film krasi predvsem estetična umazano realistična podoba prihodnosti. Zanimanje ohranjajo zaprašeni kadri, ki jih vodi nestabilna hand held kamera, medtem ko je dizajn tujih bitij brezhiben. Sploh za nizkoproračunski poskus, ki pa žal deluje samo na idejni ravni. Počakajmo še na nadaljevanja, saj Blomkamp jasno nakaže nekatere morebitne iztočnice.

Vtis:

IMDb

Jerman

 

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

2 comments on “Rakka (2017)

  1. Film je odličen, produkcijska vrednost in vizualnost sta glede na proračun neverjetni. (Pa še Sigourney, yay!) Edino zdi se mi, da se Blomkamp s temi svojimi vesoljci (prispodoba za režimski apartheid, ksenofobijo in socialno segregacijo) že kar precej ponavlja; pa tudi tile humanoidni kuščarji na dveh nogah in z dodatnim parom rok so mi biološko-evolucijsko gledano malo sumljivi in hecni. Ni zelo verjetno, da bi bila napredna civilizacija videti tako (podoben problem kot pri Okrožju 9), ampak celokupno gledano pa vseeno prepričljivo in v filmskem smislu zavidljivo. Sem pa bil osebno nad njegovim Elizijem nazadnje dokaj ravnodušen, nad Chappiejem pa celo bolj ko ne razočaran. (O vseh naštetih sem pisal.)

  2. Se strinjam, da gre za manjši presežek v kategoriji kratkih filmov, saj se vidi, da je v ozadju vseeno dokaj močna mašinerija. Njegova izvorna ideja, iz katere izhaja očitno v prav vseh svojih filmskih podvigih, mi je zelo všeč, je pa res, da se ponavlja. Čeprav si z veseljem ogledam film s podobno scifi tematiko, so njegovi District 9, Elysium in Chappie kar se tiče kvalitete razvrščeni v prav takšnem padajočem vrstnem redu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *