clipboard01

Si Del Torova Oblika vode res zasluži 13 nominacij za oskarja?

Najnovejša filmska pravljica mehiškega režiserja Guillerma del Tora je presenetljivo prejela neverjetnih 13 nominacij za oskarja. Z osmimi ji sledi vojna epopeja Christopherja Nolana Dunkirk, s še eno nominacijo manj pa tragikomična drama Martina McDonagha Trije plakati pred mestom.

Resda je Oblika vode lani septembra na 74. mednarodnem filmskem festivalu v Benetkah pobrala zlatega leva za najboljši film, a da si bo najnovejša fantazijska romantična drama Guillerma Del Tora prislužila 13 nominacij za oskarje, je bilo težko pričakovati. Govorimo namreč o rekordnih številkah. Toliko so jih na primer prejeli muzikal Chicago (2002), fantazijka Gospodar prstanov: Bratovščina prstana (2001) pa recimo večni Forrest Gump (1994). S 14 nominacijami so v tem pogledu zgodovinsko najbolj uspešni Titanik (1997), Vse o Evi (1950) in Dežela la la (2017).

foto-blitz

Pripoved o nemi čistilki (Sally Hawkins, nominacija za igralko v glavni vlogi), ki v vladnem laboratoriju odkrije človeku podobno dvoživko, v katero se sčasoma zaljubi, je postavljena v čas hladne vojne in odkljuka vse tipične prijeme Del Tora. Mehičan je znan po mešanju pravljičnega z resničnim in mehki socialni kritiki. S tega vidika je Oblika vode še kako aktualna, a ne preseže režiserjevih najboljših del, zaradi česar bo končni oskarjevski izkupiček najverjetneje bistveno manjši in omejen na tehnične kategorije.

Pri ugibanjih o osrednjih, najprestižnejših nagradah se je precej bolje zanesti na dobitnike zlatih globusov. Letos jih je največ (štiri) prejel film Trije plakati pred mestom, sicer premetena tragikomična drama, ki spremlja mamo umorjene hčerke Mildred Hayes, ki se ne sprijazni s tem, da policija več mesecev po usodnem večeru še nima sledi. V glavni vlogi blesti povratnica Francis McDormand, s peto nominacijo pa lovi svojega drugega oskarja, zatem ko ga je leta 1997 dobila za glavno vlogo v klasiki bratov Coen Fargo. Poleg nje sta si s stransko vlogo v filmu Martina McDonagha nominacijo prislužila še Woody Harrelson in Sam Rockwell. Letošnji osrednji favorit za glavno nagrado je sicer nominiran tudi v kategoriji za izvirni scenarij, najboljšo glasbo in filmsko montažo. Skupno jih ima torej sedem.

trije-plakati

Eno nominacijo več ima Nolanova vojna epopeja Dunkirk. Film o znameniti evakuaciji zavezniških vojakov je začinjen z nelinearno montažo (Lee Smith), minimalistično glasbeno kuliso Hansa Zimmerja in čudovito fotografijo Švicarja Hoyteja van Hoyteme, za kar je upravičeno prejel nominacije. V zadnji kategoriji pa Dunkirk vseeno ni brez konkurence, saj je nekaj mesecev pozneje v kinematografe prišel še Villeneuvov Iztrebljevalec 2049. Če je film kot celota nekoliko razdelil privržence kultnega prvenca, so si kritiki enotni vsaj glede vrhunskih vizualij prekaljenega cineasta Rogerja Deakinsa.

Je pa zato osvežujoče (rahlo) neenotna zasedba nominiranih za najboljšo režijo. Da 90. podelitev oskarjev ne bo vnovič minila zgolj v znamenju moških režiserjev, je zaslužna režiserka Greta Gerwig, ki se je podpisala pod socialno dramo Lady Bird (pet nominacij, vključno z nominacijo za najboljši film) in je peta ženska, ki je nominirana za nagrado v tej kategoriji. Na podelitvi 4. marca v Los Angelesu bi lahko postala šele druga ženska z oskarjem za režijo. Edinega ima Kathryn Bigelow (Bombna misija, 2008).

ladybird

Akademija je prav tako presenetila s štirimi nominacijami za režiserski prvenec komika Jordana Peela (Zbeži!), ki je rasizem zapakiral v grozljivko. Ima žanrski izdelek na najprestižnejšem odru v svetu filma sploh kaj možnosti? Verjetno ne. A je treba ob tem priznati, da so nominacije v zadnjih letih nekajkrat pozitivno presenetile. Pa čeprav je recimo letos povsem spregledana briljantna kritika (ameriškega) kapitalizma Projekt Florida. Edino nominacijo ji je za stransko vlogo priboril prekaljeni Willem Dafoe.

Lebinger

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

2 comments on “Si Del Torova Oblika vode res zasluži 13 nominacij za oskarja?

  1. Oblika vode je prvi resen film po Boylovem Stevu Jobsu, med ogledom katerega sem zaspal. Razumem in vidim njene potenciale, ampak kot celota žal ne prepriča in presenečen bom, če bo slavila izzven tehničnih kategorij. Kategorija za masko je praktično edina, v kateri bi si film zaslužil nominacijo, pa je tam ni dobil. Kakorkoli, tudi Chichago si jih pred petnajstimi leti ni …
    Pričakujem veliko zmago McDonaghovega Treh plakatov pred mestom, ki je, če vzamemo McDormanodovo kot osrednjo figuro, še boljši od kultnega Farga.
    Po svoje izjemna sta seveda tudi Dunkirk in Iztrebljevalec 2049. Prvi bi moral drugega oskarja prinesti Hansu Zimmerju, drugi pa prvega Rogerju Deakinsu, seveda slednjemu brez masovne podpore iz socialnih omrežjih, katere je bil pred dvema letoma objektivno neupravičeno deležen Leonardo DiCaprio.
    Veseli me tudi nominacija Gerwigove in Peela, predvsem zato, ker prve nikakor ne moremo pripisati politični korektnosti Akademije.

  2. Ja, zelo podobni občutki tudi pri meni. Sicer začetek pri Obliki vode je mene kar potegnil, a nekje na polovici močno zabrede, s številnimi prizori, za katere nisem povsem vedel, čemu služijo. Kot prispodoba družbenega konteksta ((ne)sprejemanje drugačnosti) je prav tako ok, ampak samo to. Sem kar malce sit tovrstne pridržane kritike. V nekem pogledu Spielbergovi Zamolčani dokumenti delujejo na podoben način. Pa nominacija Meryl Streep? Meni osebno je bila nezahtevna in ne prav posebej zanimiva vloga.
    Mislim, mi je seveda približno jasno, kako deluje logika Akademije, tudi Get Out bi brez prave teme težko dobil nominacije, ker je horror. Iz preteklih let se namreč spomnim nekaj filmov iz tega žanra, ki so prav tako izjemno vključili družbeno kritiko ali določeno problematiko (It Follows, Babadook), a niso bili na spregled.
    Glede tehničnih kategorij se strinjam in ja, to z masko je kar malce ironično. Čeprav je ta vodna kreatura vzeta naravnost iz Del Torovega Hell Boyja. :) V tekstu sem edino poleg Floride pozabil omeniti Aronofskyjevo Mati!. Če ne drugega, bi lahko Jennifer zamenjala pri nominacijah Meryl. Me je pa tudi kot celota zelo prepričal, so mi všeč tovrstni “divji” filmi, proti koncu je res že kar noro. Pozdravljam tudi možnost različnih interpretacij.

Leave a Reply to Lebinger Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *