cannes18

Cannes 2018: 1. dan – v znamenju sprememb

Sem Matej Patljak in za spletno stran Deseta umetnost vas bom v prihajajočih 11 dneh iz prve roke seznanjal z dogajanjem na 71. mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu. Glede na to, da gre za mojo prvo objavo (s festivala in na Deseti umetnosti nasploh) se spodobi, da se na kratko predstavim. Svoje filmsko poznavanje udejanjam kot umetniški vodja Kina Slovenska Bistrica, strokovni sodelavec kino verige Radi imamo kino, novinar, voditelj, filmski kritik, moderator, organizator filmskih premier in tako dalje. Sam bi dejal, da imam preprosto to srečo, da se preživljam z gledanjem filmov. Po svojih najboljših močeh vam bom poskušal posredovati predvsem vzdušje festivala, kratka mnenja o videnih filmih, in seveda ponudil tudi kakšne ekskluzivne video posnetke in fotografije. Vabljeni torej, da se mi pridružite na moji novi filmski pustolovščini.

Leto je torej naokoli, znova je maj in v pravem pomenu besede novi Cannes! Čeprav je festival lani odmevno praznoval svojo 70. obletnico, je bilo, proti pričakovanjem, pred enim letom še vse po starem. Na vsak filmski festival odpotujem dan prej, saj s tem pridobim dragoceni čas za aklimatizacijo in pripravo. In ravno ta, kot ga imenujem sam – dan 0 – je bil letos v znamenju sprememb: kot dobrodošlico so nam novinarjem namreč namenili zajeten kupček novosti, ki bodo, bolj ali manj vplivale na naše delo. Direktor festivala Thierry Frémaux je zadnje pokomentiral takole: „Želimo kar najbolje izkoristiti to novo desetletje za raziskovanje, eksperimentiranje in preizkušanje naših dosedanjih navad in praks“.

Za bralce najbolj zanimivi sta zagotovo, da po novem novinarji filma ne bomo videli pred rdečo preprogo in da se je povečalo število projekcij filma. Zakaj? Odgovor je sila preprost. Zaradi dobrega vzdušja in mirne krvi. Da, prav ste prebrali. Kar nekajkrat se je namreč zgodilo, da so bili igralci in filmski ustvarjalci po slabih kritikah razočarani, razdraženi in slabe volje na rdeči preprogi (nazadnje npr. ekipa filma Damsel na letošnjem Berlinalu z Robertom Pattinsonom na čelu). Tako se sedaj igralci vsaj na videz neobremenjeno sprehajajo po blišča in fotografskih bliskavic prepolni rdeči preprogi. Dvig števila projekcij in hkratna porazdelitev po (še) več dvoranah pa je nekako logična posledica vsakoletnega večanja števila akreditiranih novinarjev na festivalu. Res je, da so čakalne vrste nekoliko krajše, ampak so izkušnje polne dvorane toliko bolj redke. Kljub vsemu je nekaj neprecenljivega in nepozabnega film videti v dvorani z 2400 ljudi; še posebej, če gledalci »dihajo« s filmom in je verbalno kaznovana vsaka napaka in nagrajena vsaka pozitivna lastnost.

Pa pustimo tehnične podrobnosti in poglejmo, kako se je vse napisano obneslo v praksi. Zaradi omenjenega zamika je prvi dan postregel tako rekoč zgolj z novinarsko konferenco z letošnjo žirijo festivala, v sestavi predsednice Cate Blanchett, tajvanskega igralca Chang Chena, burundijske pevke Khadja Nin, francoskega režiserja Roberta Guédiguiana, francoske igralke Lée Seydoux, ameriške režiserke in producentke Ave DuVernay, igralke Kristen Stewart, ruskega režiserja Andreja Zvjaginceva in kanadskega režiserja Denisa Villeneuva. Največ pozornosti na konferenci je pritegnilo dejstvo, da je žirija končno pretežno v ženski zasedbi. O ženskah v svetu filma in nasploh se je, ob klasičnih vprašanjih (Kaj potrebuje zmagovalni film?), tudi največ govorilo. To pa je bilo nekako tudi vse vredno izpostavitve v prvem dnevu cannskega filmskega festivala.

Iz Cannesa za Deseto umetnost poroča Matej Patljak.

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *