Christopher Robin. (Ewan McGregor) with his long time friend Winnie the Pooh in Disney’s live-action adventure CHRISTOPHER ROBIN.

Christopher Robin (2018)

Christopher Robin je ljubeča drama za odrasle z otroško igrivostjo in pustolovsko hudomušnostjo. Zares lepo in očarljivo presenečenje ter film, ki že od uvodne sekunde stavi na isto formulo, a kljub svoji repetitivnosti v sporočilu in ideji izzveni čutno in prijetno. Ne bom se spotikal ob upodobitvijo Winnie-the-Pooha oziroma Medvedka Pu-ja, fantazijskega antropomorfnega plišastega medvedka, ki je zrastel v domišljiji angleškega avtorja A.A. Milnea. Nisem bral zbirke originalnih zgodb Winnie-the-Pooh iz leta 1926 niti nadaljevanja zbirke The House at Pooh Corner iz leta 1928. Ne bom se oziral na pretekle animirane obuditve, ampak izrecno na dotično digitalno podobo, ki je v resnici čudovito realistična in impresivno doživeta. To velja za vse nastopajoče plišaste prijatelje, ki zaživijo z glasovi znanih filmskih igralcev in so duša filma. Izvrstno delo mojstrov posebnih učinkov, ki so pohvalno izbrali pristop “manj je več” in se držali minimalističnega sloga animacije. Ta pa sovpada s sliko resničnega sveta, v katerem se leta po njihovem prijateljstvu znajde sedaj odrasel Christopher Robin.

mv5bywfimdhimtetnmywos00zjg0lwiwzjetngy4ndfjyjg2ztiyxkeyxkfqcgdeqxvyntc5otmwotq-_v1_sy1000_cr0014991000_al_

Režiser Marc Foster je podpisan že pod nemalo filmov, ampak iz njegove bogate filmografije najbolj izstopa dejstvo, da je vrhunski, ko pride do ustvarjanja svetov. In na tem mestu je preprosto potrebno izpostaviti fantazijsko dramo iz leta 2004 z naslovom Finding Neverland, v kateri blestita Kate Winslet in Johnny Depp. Tako kot v Christopherju Robinu tudi tam Foster ustvari prečudovito pripoved, ki jo le podpre in ovekoveči s fantazijskim svetom pravljic in zgodbic.

Domišljija je kraj, kjer je mogoče vse, in kjer nobena misel ni brezpredmetna ali nepomembna. Že takrat je dokazal, da je najboljša izbira za vodilnega pri tokratnem projektu, ki je moral upravičiti visoka pričakovanja, predvsem pa visok proračun v višini 70 milijonov dolarjev. A vse je lažje, če imaš v svoji ekipi še igralca, kot je Ewan McGregor. Kar se tiče produkcijske vrednosti, film spada v najvišjo kategorijo, njegova presežna vrednost pa leži v unikatnem pripovednem stilu. Podajanje zgodbe skozi risano animacijo ob spremljavi sanjave glasbene kulise v odsevu stilno personalizirane kinematografije ga uvršča med najlepše in najbolj prisrčne filme kinematografskega leta.

mv5bowrlzmfjntitzjflny00mjcylwjkogetymjjnzcznde2ode1xkeyxkfqcgdeqxvyntc5otmwotq-_v1_sy1000_cr0014991000_al_

Naš glavni heroj ima ženo in hčerko, ki si želita nič drugega, kot njegovo družbo, toda postarani in izgubljeni Christopher ne zmore pobegniti od duhomornega pisarniškega ritma, ki mu narekuje življenjsko pot in ga vse bolj  potiska v globoko brezno obupa. V ljubeči Disneyjevi zgodbi spoznamo, kako je mlad fant, ki se je včasih podajal v številne avanture v družbi odločnih in simpatičnih živali, sedaj odrasel in spremenjen. Obtičal je, pa čeprav ni pred tem jedel veliko medu. Nekje se je zalomilo na poti, zato je na njegovih prijateljih iz otroštva, da zakorakajo v svet ljudi in ga skušajo prebuditi, da bi se premaknil malo naprej. Včasih je še lažje, če greš neznano kam. Medvedek Pu vedno pride tja, kamor gre, tako da gre stran od tam, kjer je bil.

mv5bmguxzjjmodutztg4my00nme3lwfjndutyzyzmgmxmju3oge5xkeyxkfqcgdeqxvyndqxnjcxnq-_v1_sx1777_cr001777773_al_

Kako rešiti podjetje v zatonu? Samo na to misli, izgubil pa je tisto, zaradi česar se je kot otrok tako dobro razumel s fantazijskimi junaki, ki čeprav ne počnejo veliko, vseeno pomenijo veliko. Najdejo čas za zabavo in kot pravi Medvedek Pu: “Doing nothing often leads to the very best kind of something.” Včasih se je potrebno ustaviti in premisliti zadeve. Najti veselje v rdečem balonu ali pa v uživanju vsake sekunde posebej. Scenarij je tako kot mali kosmatinko Pu odličen pri postavljanju vprašanj, ki se sprva morda zdijo nerazumna in nelogična, a v sebi skrivajo veliko več, kot nam dajo vedeti. “People say nothing is impossible, but I do nothing every day.”

Vodja oddelka za učinkovitost v firmi, ki izdeluje potovalne kovčke, se ne znajde najbolje. Njegovo življenje je v razsulu, saj nikakor ne najde ravnovesja med družino in službenimi dolžnostmi, ki jih kot vodilni mora opravljati vestno in zagnano. Drugače bo firma šla v stečaj, ljudje pa bodo odpuščeni, in to vse zaradi njega. Razpet med propadajočim zakonom in težkim bremenom, ki mu ga nalaga pokvarjeni korporacijski šef, se kmalu znajde na hudem razpotju. Ali bo našel otroka v sebi in se prepustil radostim življenja ter spoznal, kaj je resnično pomembno, ali pa bo izgubil najbližje.

mv5by2yyzjizm2ityzqwyy00njczlwjhzwitywfmzte1zdfkode3xkeyxkfqcgdeqxvyntc5otmwotq-_v1_sy1000_cr0014991000_al_

Film je vztrajen pri svoji sporočilnosti, ki sprva deluje pridigarsko in osladno, a je v svoji pripovednosti tako preudaren, da moralni nauk hitro preraste v čudovito življenjsko resnico. Življenje ni jutri, ampak je danes. Ne živimo za nekaj, kar šele pride, živimo za ta trenutek, ki ga naslednjo sekundo ni več. Delo in obveznosti, s katerimi se naprezamo in mučimo, da bi morda uživali nekoč kasneje, če sploh. Pogosto pa ostanejo samo skrbi in slaba volja. Christopher izgublja družino in s tem sebe, a se s pomočjo Tigra, Sivčka, Pujska in Medvedka spomni (čeprav stežka), kdo je bil, preden ga je doseglo odraslo življenje. Preden se je pozabil smejati. Ne nehamo se igrati, ker se postaramo, postaramo se, ker se nehamo igrati. In kolikor klišejsko izpade, tako močno drži v resnici.

Film vse do kreditnih zapisov ohrani kombinacijo otožnega tona in humornih prebliskov, ki prodirajo skozi meglo kot sončni žarki na gozdno jaso Stotere hoste. Film prikazuje potrte like, ki vseeno najdejo razlog za veselje. Tudi tisti najbolj pesimistični tako izpadejo duhoviti, prijazni in ljubeznivi, s tem pa film ohrani svoje sporočilo, saj se nenehno nahaja v sredini med pravljičnim optimizmom in težkim realizmom resničnega sveta. Med domišljijsko bajko in družinsko dramo. Tam na razpotju med otroško brezskrbnostjo in odraslo odgovornostjo se nahaja smisel vsega. “Today is my favorite day. Yesterday, when it was tomorrow, it was too much day for me.” Očitno je imel prikupno trapasti stari medvedek na koncu vendarle prav.

Vtis:

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *