dvhb1vguqaaawok

Too Old To Die Young (2019)

Nicolas Winding Refn je nedvomno eden od najbolj unikatnih in provokativnih filmskih umov ta hip. Proslavil se je z briljantno kriminalno trilogijo The Pusher, požel mednarodno slavo s trilerjem Drive in od tedaj naprej se zdi, da njegovi filmi vztrajno delijo občinstvo in kritike na dva pola; na tiste, ki v njegovi brezkompromisni in samosvoji drži vidijo nekaj fascinantnega in na tiste, ki ga zaradi iste drže obravnavajo kot pretencioznega filmskega snoba. Kdo ima prav in kdo se moti, niti ni pomembno, saj bi se tovrstna debata lahko vlekla v neskočnost. Vsekakor pa ne more nihče zanikati, da Winding Refn ni mojster svoje obrti in da ne glede na to, kakšen vtis pusti pri gledalcu, vedno uspe opozoriti nase. Z drugimi besedami; takšnega filmarja, kot je Winding Refn, zlepa ne boste našli.

Rezultat iskanja slik za TOO OLd to die young

Letos se je mojster vrnil z verjetno svojim najbolj ambicioznim projektom doslej; 10 – delno oz. 13 – urno kriminalno nadaljevanko Too Old to Die Young, ki je podobno kot 3. sezona seriala Twin Peaksa zamišljena kot epski film v več delih, le da je Winding Refn tokrat za še nekaj korakov bolj radikalen od Davida Lyncha. Skozi deset epizod je gledalec priča enigmatični in globoko simbolistični zgodbi o uničevalni moči nasilja, ki se kot kuga širi po deželi, hkrati pa je zgodba obarvana z močnimi feminističnimi podtoni. To je izrazito predvsem v močnem kontrastu med pogubljenimi in nemoralnimi moškimi (večina jih je sociopatov, pokvarjenih policistov, pedofilov, odraslih moških z ojdipovim kompleksom, brezkrvnih morilcev in fašistov) ter ženskami, za katere se zdi, da imajo dogajanje ves čas pod kontrolo, prav tako pa lažje razumejo svet okoli sebe in se mu hitreje prilagodijo.

Rezultat iskanja slik za TOO OLd to die young

Winding Refn gledalca zopet očara z izpiljeno vizualno podobo modernega neo-noir sveta, katerega mračnost je razsvetljena z mnogobarvnimi neonskimi lučmi, še posebej izpostavljena je režiserju izredno ljuba rdeča barva. To je svet, poln nasilja, sprevrženih seksualnih praks in prevar, vendar je hkrati nenavadno fascinanten. Ravno zato je moč potegniti veliko vzporednic med deli Winding Refna in Lyncha. Oba gradita sveove, ki jih gledalci morebiti ne bodo nikoli docela razumeli, so pa vseeno nad njimi očarani. Tako Twin Peaks je Too Old to Die Young zamišljena kot nadaljevanka, kjer je potovanje bistveno pomembnejše od cilja. Statični kadri, počasi se premikajoča kamera, hipnotična elektronska glasba, nenavadne in hkrati vrhunske igralske predstave (Miles Teller, John Hawkes in Jena Malone so v svojih vlogah nepozabni) in prefinjena kombinacija brutalnega nasilja, črnega humorja in moderne “antične” tragedije bo več kot zadovoljiva oboževalce obravnavanega filmarja.

Rezultat iskanja slik za TOO OLd to die young

Kljub temu pa se zdi, da bo ogled nadaljevanje tudi za najbolj “die-hard” fanatike hud napor. Posamezna epizoda je v povprečju dolga slabo uro in pol in Winding Refn zgodbo razvija s polžje počasnim tempom. Kot že rečeno; svet, ki ga filmar ponuja, je vsekakor morbidno zanimiv, toda kljub temu se zdi, da sprehod skozenj traja absolutno predolgo in ogled vseh desetih epizod vas lahko konkretno izmuči. Na trenutku se celo zdi, da Windin Refn namerno provocira gledalca s počasnostjo in pripovednim tokom v stilu hoje mačke okoli vrele kaše, a po drugi strani je to del njegovega stila, zato ga je potrebno vzeti v zakup. Na srečo se čakanje na premik okvirne zgodbe vendarle izplača, še posebej v zaključni epizodi, ki pod fasado nasilja, perverzij, morbidnosti in brezizhodnosti čaka univerzalno sporočilo o tem, da v še tako zagamanem svetu ostajajo posamezniki, ki se bodo za boljši jutri borili do poslednjega diha.

Rezultat iskanja slik za TOO OLd to die young

Na šaljiv način bi lahko rekli, da je serija Too Old to Die Young kot ženska, s katero si preživel že več desetletij zakona; poznaš njene muhe in včasih ti s svojim obnašanjem pošteno najeda, vendar se kljub temu vedno vračaš k njej in jo imaš na svoj nenavaden način rad. To spomni na verz iz uspešnice Self Esteem pop pun skupine The Offspring: “I know I’m being used, that’s okay because I like the abuse.” Upam si reči, da bi se Winding Refn s takšnim odnosom do filma več kot strinjal.

Vtis:

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *