rw17-twitter-1200x675

Roger Waters: Us + Them (2019)

Roger Waters v novem koncertnem filmu ne odkriva tople, ampak zgolj dokaže, da kljub starosti ostaja eden tistih, ki imajo še veliko za povedati. Še vedno je pripravljen na boj! Njegove pesmi so še zmeraj relevantne, pa čeprav jih je v zadnjih letih prikladno zapakiral v sodobnejšo družbeno-kritično preobleko. Včasih bolj prikrito, včasih kar direktno. Ne skriva svoje politične usmerjenosti in nikakor se ne boji biti politično nekorekten. Predsedniku Trumpu pravi svinja, množice poziva k uporu, se igra neonacističnimi simboli, opozarja na družbene nepravičnosti, kaže na krizne situacije in slavi boj za pravico ter ljubezen. Njegovi koncertni spektakli so lansko leto pred odre privabili na tisoče oboževalcev, tako starih kot mladih, ki se s tovrstno glasbo šele spoznavajo. Kvaliteta ostaja in koncepti niso zbledeli, če pa jih že morda malo načenja čas, je Waters na zadnjem albumu ponudil nekaj svežih, kot so ‘Refugee’, ‘Drone Pilot’ in ‘Palestinian Girl’.

Image result for roger waters us + them tour

Zagnano pridiga o kapitalističnem pohlepu (‘Animals’, 1977), mladostnišnki odtujenosti (‘The Wall’, 1979), in neizbežnosti vojne (‘Amused to Dead’, 1992). Na stara leta ni nič manj aktiven ali dovzeten za vse, kar je uničujoče in nevarno. Sprašuje sebe in ostale “Is This the Life We Really Want?”, medtem ko nad nebom dvorane plavajo leteči prašiči. Na oder vsakega koncerta je tekom turneje inovativno povabil otroke iz lokalnih šol, da so mu pomagali peti proti šolski tiraniji. Takšni dodatki so nadvse dobrodošli (film po koncu izpostavi vse sodelujoče, kjer se znajde tudi koncert v Zagrebu). Vedno je znal prenesti udarno sporočilo, kot da ni bila dovolj že izredna glasba. Konceptualni glasbeni genij, ki nima veliko konkurence. Če sploh.

Image result for Roger Waters: Us + Them (2019)

Soustanovitelj, gonilna sila ter pisec besedil legendarne skupine Pink Floyd pa vseeno malce razočara z novim koncertnim izdelkom, ki je na en samcat večer po ameriškem načinu zaokrožil tudi po kinematografih v Sloveniji. Poleg nekaj animacij, ki so intenzivne skladbe spremljale že na koncertih v živo, film ne ponudi ničesar novega. Je “zgolj” dve uri posnetkov v živo. Brez nagovorov in odsekov izza odra. Brez vpogleda v ozadje idej.

Film za najbolj zveste oboževalce, ti pa so si prizore, postavljene na platno, bržkone ogledali že v živo. Ffekt videnega posledično ni tako močan, kot bi lahko bil. Iz neznanega razloga so se ustvarjalci filma odločili, da iz filma režejo tudi zadnje tri skladbe, ki jih je drugače Waters redno igral na turneji. Glede na minutažo je to nekako razumljivo, se pa s to kreativno odločitvijo vsekakor spremeni samo vzdušje doživetja. Tempo pade, in ko na setlisti pridemo do “temne strani lune”, je za nami že kar čustveno naporno potovanje. Za finale bi lahko izbral tudi legendarno ‘Comfortably Numb’. Izstopajo še ‘Picture That’, ‘Pigs (Three Different Ones)’ in ‘Money’.

Image result for Roger Waters: Us + Them (2019)

Težko pričakovan US + THEM, ki vključuje vrhunsko vizualno produkcijo in sijajen zvok – je vseeno izvrsten kinematografski dosežek. Waters je ponovno s Seanom Evansom, vizionarskim režiserjem odličnega koncertnega filma ROGER WATERS: THE WALL iz leta 2015, skupaj pa sta ustvarila film, ki navdihuje s svojo močno glasbo in sporočilom o človekovih pravicah, svobodi in ljubezni. Posnet v Amsterdamu med evropsko turnejo 2017–2018, na kateri je Waters nastopili pred več kot dva milijona ljudi po vsem svetu, je film prežet s pesmimi iz njegovih legendarnih albumov s skupino Pink Floyd – The Dark Side of the Moon, The Wall, Animals, Wish You Were Here ter iz njegovega zadnjega albuma – Is This The Life We Really Want? To je več kot dovolj.

Vtis:

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *