irishman

The Irishman (2019)

The Irishman predstavlja dolgo pričakovano vnovično sodelovanje med filmarjem Martinom Scorsesejem in igralcem Robertom De Nirom, ki sta nazadnje strnila moči pred slabimi 25. leti v gangsterskem epu Casino. To pa še ni vse; Scorsese je za nastop v filmu uspel prepričati celo Joeja Pescija, ki je sicer že dolga leta upokojen od igralskega poklica. Verjetno ni treba poudarjati, da so pričujoči film, ki ga je pod okrilje vzel Netflix, spremljala zelo visoka pričakovanja, čeprav se je na trenutke zdelo, da je Scorsese nekoliko preveč ambiciozen, še posebej, ko je bilo razkrito, da bo končna dolžina izdelka skoraj tri ure in pol. V današnjem času, ko ima vse več gledalcev zaskrbljujoče nizek prag pozornosti in so veliki in mali ekrani okupirani z bučnimi eksplozivnimi spektakli, se zdi tvegano posneti film, ki polaga svoje adute “zgolj” na zgodbo in njene like.

Robert De Niro and Joe Pesci in The Irishman (2019)

The Irishman je obsežna biografska pripoved o življenju Franka Sheerana, veterana 2. svetovne vojne, ki se je med drugim preživljal kot voznik tovornjaka in sezonski delavec, nato pa je po spletu okoliščin postal varovanec vplivne mafijske družine v južni Philadelphiji. Pomemben del njegovega življanja predstavlja tudi prijateljstvom z Jimmyjem Hoffo, vplivnim sindikalistom, ki se med drugim zaplete v posle z mafijo. O Sheeranu sicer krožijo mnoge legende, med drugim ta, da je bil odgovoren za Hoffino izginotje leta 1975, česar se oklepa tudi pričujoči film. Scorsese nas z osupljivo natančnostjo, potrpežljivim tempom ter vzdušnim dogajanjem popelje skozi več desetletij Sheeranovih avantur znotraj mafijskega podzemlja, pri tem pa se poslužuje tudi moderne tehnologije, saj s pomočjo digitalne obdelave prepričljivo “pomladi” igralske veterane kot so De Niro, Al Pacino in Pesci.

Al Pacino in The Irishman (2019)

Prvo in tudi najpomembnejše vprašanje je to, če film uspe upravičiti svojo epsko dolžino. Preprost odgovor je: da. The Irishman več kot uspešno zapolni vseh 209. minut in gledalca znova spomni na Scorsesejevo “zlato” obdobje gangsterskih klasik kot sta Goodfellas in Casino. Pred nami se odpira svet organiziranega kriminala, ki je znova enako fascinanten kot tudi odbijajoč; Scorsese uspe to slepo črevo družbe prikazati na enako sočuten kot tudi brutalno iskren način, njegovi liki pa pri gledalcu zbujajo nasprotujoča si čustva, kar zgodbo naredi še toliko bolj zanimivo in napeto. Vrhunska igralska dinamika med veterani kot sta De Niro in Pacino je svojevrstni užitek, toda od vseh prisotnih največ pozornosti ukrade ravno Pesci v sicer zanj netipični vlogi pasivno agresivnega, uglajenega, a zato nič manj dominantnega in odločnega gangsterja.

Robert De Niro and Al Pacino in The Irishman (2019)

Film večino pozornosti sicer nameni Franku in njegovi dvojni vlogi gangsterja in družinskega človeka; slednja je v primerjavi s prvo prikazana rahlo površinsko, vendar dovolj poglobljeno, da lahko gledalec občuti notranji konflikt, s katerim se je Frank soočal skozi leta kriminalnih stranpoti. Nekatere gledalec bi znalo tudi zmotiti, da so ženski liki spet potisnjeni v ozadje in tako redkokdaj pridejo do izraza (Anna Paquin kot ena od Frankovih hčera v filmu izreče zgolj dva stavka), vendar te napake ne vplivajo na okvirno zgodbo, ki je prikazana izredno vzdušno, avtentično in z značilno “scorsesejevsko” dinamiko, ki ne potrebuje spektakla, da zbudi gledalčevo pozornost.

Al Pacino in The Irishman (2019)

The Irishman je film, katerega bi lahko v vsakem trenutku pokopala režiserjeva ambicioznost, toda Scorsese se je v karieri že večkrat izkazal kot mojster svojega posla, ki mu noben filmski režiser ne seže do kolen. Ravno zato mu ni za zameriti, če se je v nedavnih intervjujih obregnil od Marvelove superherojske filme in njihovo dvomljivo kvaliteto. Dejstvo je, da Scorsese po vseh teh letih ni izgubil na ustvarjalni moči in da na svojem področju nima konkurence.

Vtis:

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

2 comments on “The Irishman (2019)

  1. Ženske v ozadju??? ja a ni realnost bistvena??? torej, če so bile takrat v ozadju zakaj bi bile sedaj potem v ospredju? a so ženske kdaj kej naredile? so bile na vrhu mafije? Politike? gospodarstva? vojne? česaaa?????????????

    SJW vidm…..to stran treba pokopat!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *