kingkiobg1

King Kong (2005)

“Dame in gospodje, osmo čudo sveta! King Kong!” Tako je občinstvu v tem filmu predstavljena orjaška gorila King Kong, ki ustrahuje občinstvo že od davnega leta 1933 naprej, ko je bila prvič predstavljena v istoimenskem filmu s pomočjo tedaj revolucionarne stop-motion animacije. Ta dandanes kakopak deluje nekoliko smešno in amatersko, toda še vedno se najde ogromno navdušencev sedme umetnosti, ki prisegajo na čarobnost izvirnika, vse kasnejše predelave pa označijo za nepotrebne in nespoštljive do Kongove zapuščine. To pa ni zaustavilo režiserja in scenarista Petra Jacksona, ki je že od malih nog sanjal o tem, da bi uresničil svojo vizijo zgodbe o King Kongu z uspehom fantazijske trilogije The Lord of the Rings pa mu je bilo to omogočeno tudi v finančnem smislu. JTako kot v izvirniku tudi tu spremljamo zgodbo egoističnega in ambicioznega filmskega režiserja Carla Denhama (Jack Black), ki s svojo ekipo krene na skrivnostni Otok Lobanj, da bi tam posnel svoj veliki film. Za glavno žensko vlogo izbere obetavno, toda vse prej kot iznajdljivo Ann Darro (Naomi Watts), medtem ko se pod pretvezo velikanskega honorarja v ekipi znajde tudi scenarist Jack Driscoll (Adrien Brody). Po nekaj dneh plovbe po morju se pred junaki odpre pogled na Otok Lobanj, ki je poseljen s prazgodovinskimi zvermi ter podivjanjim plemenom, ki časti svojega boga King Konga.

Peter Jackson's King Kong Was A Beautiful, Messy Tragedy | Den of Geek

Že po nekaj uvodnih kadrih je očitno, da je King Kong Jacksonov življenjski projekt, saj je njegovo oko za malenkosti, ki pričarajo vzdušje 30. let prejšnjega stoletja, ko so bile ulice v Ameriki zaznamovane z revščino in velikimi ameriškimi sanjami o uspehu. Vsak junak je predstavljen z ravno dovolj ozadja, da ne izpade preveč kartonsko, zgodba pa se odvija počasneje kot bi pričakovali, toda vse to lahko obravnavamo kot Jacksonovo močno prizadevanje, da bi ustvaril preprosto čaroben izdelek, ki bi obenem služil kot poklon svojemu izvirniku. Vse postane še bolj presunljivo, ko nas film pripelja na Otok Lobanj, kjer kar mrgoli od številnih nevarnosti (dinozavri, insekti), ki bodo pri gledalcu zbudile veliko vznemirljivosti (akcijski prizori so sapo jemajoče dobri) in morebiti celo gnus, medtem ko je glavna zvezda King Kong v animacijski podobi Andyja Serkisa točno takšen, kot si ga želimo; ranljiv, pristen in veličasten. Presenetljivo dobro je prikazana tudi srčika vseh Kongovih filmov in sicer neobičajne “povezanosti” med igralko Ann in orjaško opico, ki skuša dekle na vsak način zaščititi. Njuna medsebojna naklonjenost je pristna in zato je še toliko bolj pretresljivo, ko Kong doživi svoj tragičen konec na strehi Empire State Buildinga. Ali to pomeni, da je predelava King Konga mojstrski izdelek? Žal ne; prva polovica, ki prikazuje potovanje na Otok Lobanj, je razvlečena, izbira Adriena Brodyja za akcijsko heroja je vse prej kot dobra odločitev, posebni učinki pa so včasih tako boleče izraziti, da se sprašuješ, kako so lahko bili nekateri šlampasto posneti prizori tako nemarno vloženi v končni izdelek. Kljub napakam pa je King Kong spoštovanja vreden izdelek, s katerim je Peter Jackson več kot dostojno pokloni filmu, brez katerega verjetno tudi sam ne bi nikoli postal režiser. Pohvalna adaptacija nenavadne ljubezenske zgodbe o lepotici in zveri.

Vtis:

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *