apocalypto-1200-1200-675-675-crop-000000

Apocalypto (2006)

Apocalypto je bil zadnji režijski podvig avstralskega igralca Mela Gibsona, preden se je ta zaradi škandala s širjenjem rasističnih in antisemitskih izjav pod vplivom alkohola moral za dobro deseletje umakniti iz soja zvezdniških žarometov in tako postal najbolj nezaželjena osebnost v Hollywoodu. Kar je velika škoda, saj pričujoči film predstavlja njegov vrhunec kariere, ki po epskosti in provokativnosti gladko preseže tudi njegovo slavljeno zgodovinsko dramo Braveheart. Film nazorno predstavi zadnje dneve “raja” majevskih plemen na Jukatanu v Mehiki tik pred prihodom španskih kolonialistov, v ospredje pa postavi mladega bojevnika Juguarjevo šapo, ki skuša ubežati krempljem divjakov in se vrniti k svoji visoko noseči ženi in otroku. Apocalypto je film, ki že od uvodnega kadra naprej daje vedeti, da ne vstopamo v idilični svet starodavkih srednjeameriških plemen in da nas čaka brutalna pustolovščina z obilico krvi in zlomljenih kosti. Gibson tako venomer ustvarja močan kontrast med neokrnjeno naravo in nasilnim dogajanjem, hkrati pa uspe portretirati vsakdanjik srednjeameriških plemen brez pretirane sentimentalnosti ali demoniziranja. O osrednji motiv filma je postopen propad stare civilizacije, ki sicer ohranja načelo povezane skupnosti, hkrati pa je podvržena primitivnim ritualom, verski blaznosti in celo genocidnemu uničevanju sovražnih plemen. Seveda je bil film močno kritiziran zaradi zgodovinskih netočnosti, še bolj pa je razburil raziskovalce majevske civilizacije, saj Gibson to prikaže v precej primitivni in sadistični obliki, kar pa je stvar debate. Dejstvo je, da so tudi stare kulture izvajale običaje, ki so iz današnjega stališča moralno sporni in celo primitivni, film pa s svojim pristopom ne žali starih kultur, ampak se zgolj izogiba pretiranemu sentimentalizmu. In če spregledamo te “napake”, je Apocalytpo še vedno izvrstna in kot strupa napeta pustolovščina z prepričljivi igro popolnih naturščikov, srhljivo realističnimi akcijskimi prizori in živahnim dogajanjem. Nedvomno najboljši Gibsonov film doslej.

Povezana slika

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *