img_1983

The People vs. Larry Flynt (1996)

Hugh Hefner velja za največjega pornografskega magnata, četudi to ne drži popolnoma. V 70. letih, ko je Hefnerjev Playboy že koval velike uspehe, se je od nekod pojavil ekscentrični Larry Flynt in z zloglasno revijo Hustler sprožil nov val seksualne revolucije; revija se je namreč distancirala od erotične estetike Playboya in predstavila spolnost na neolepšan, sila nazoren in necenzuriran način. Da si je Flynt s temi za mnoge nepremišljenimi odločitvami na glavo nakopal obtožbe o vulgarnosti, obscenosti in kvarjenju mladine, ne preseneča. A ironija je pripeljala do tega, da je Flynt nehote postal eden od najvidnejših borcev za svobodo izražanja, v času medijskega lova in javnega linča pa je pravzaprav zastavil dokaj legitimo vprašanje; “zakaj vojni reporter za fotografijo mrtvega otroka prejme nagrado, medtem ko so portreti golih žensk prepovedani in označeni za nagnusne?” To vprašanje predstavlja tudi izhodišče biografske drame The People vs. Larry Flynt češkega mojstra Miloša Formana, ki se življenja naslovnega junaka loti na duhovit, poučen in presenetljivo poglobljen način, saj se pod fasado množičnih prizorov golote, Flyntovih ekscentričnih epizod in splošne vulgarnosti skriva ostra satira na temo moralne panike in dvoličnosti ameriške družbe, ki demonizira spolnost, po drugi strani pa glorificira nasilje in moralno čistunstvo, ki je pa je zgolj sinonim za hinavščino. Formanov sprehod skozi razburljivo Flyntovo življenje pa seveda ne bi pusti tako močnega vtisa brez odličnih igralskih predstav, še posebej Woodyja Harrelson v naslovni vlogi, nič slabša pa nista nevrotični odvetnik Edward Norton in večino časa zadrogirana Flyntova žena v podobi Courtney Love. Nedvomno ena od najboljših filmskih biografij 90. let.

IMDb

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *