16188419685351

Podelitev oskarjev 2021: Zmagovalci in vtisi

Letošnji oskarji so pri stroki in javnosti pustili precej nenavaden vtis; po eni strani so bili deležni zmag, ki se bodo zapisale v zgodovino samih nagrad in sedme umetnosti nasploh, po drugi stranih pa je bila letošnja dirka za večino ljudi dolgočasna. Verjetno tudi zato, ker med favoriti letos ni bilo nominiranega nobenega filma, ki bi zbujal pozornost širše javnosti, kar pa ni nujno nekaj slabega. Če smo naivni, bi rekli, da so Oskarji priznanja za kvaliteto filma, ne pa njegovo komercialno ali politično všečnost. Letos je bilo slednje sicer veliko, medtem ko noben od filmov, nominiranih v glavnih kategorijah, ne spada pod oznako blockbuster oz. film, ki bi v blagajnah nabral ogromno denarja.

ampak v tem ne vidim nič slabega. Če bomo dopustili, da pri oskarjih prevlada stil nad vsebino, se bodo spremenili v elegantnejšo različico MTV Movie Awards. In samo zato, ker nominirani filmi niso nafilani z navdihujočimi sporočili o tem, da bo “vse v redu”, posebnimi učinki in vrtoglavo akcijo, še ne pomeni, da so nevredni pozornosti. Kvečjemu ravno nasprotno; sedma umetnost naj ne bo samo zabava, ampak tudi sredstvo opozarjanja na zamolčane zgodbe iz našega vsakdana ali pa upora.

Oscars 2021: Best Actress nominees, from Frances McDormand to Viola Davis |  Marca

PosterSpy.com on Twitter: "🚀Kick start your week with our  #MondayMotivation: featured this week is "Nomadland" uploaded by  @SnollygosterPrd. Beautiful poster 🔥. Check out this week's round-up which  includes posters for Soul, The

Kot že rečeno; letošnji oskarji so postregli z nekaterimi zgodovinskimi zmagami. Elegični socialni western Nomadland režiserke in scenaristke Chloe Zhao je pobral tri oskarje; za najboljši film, režijo in glavno žensko vlogo, kjer je že tretjič slavila Frances McDormand. Zmaga je pomembna, saj je Zhaojeva druga režiserka in prva nebelska režiserka v zgodovini prireditve, ki je prejela kipec, hkrati pa tudi pričakovana, saj je Nomadland že od samega začetka veljal za favorita. Po mojem mnenju zasluženo, saj gre za film, ki odkrito, neolepšano pa vendar poetično in ganljivo spregovori o pogosto zamolčanih življenjih ljudi, ki so utrpeli najhujše posledice gospodarske krize leta 2008 in po sili razmer pristali na cesti, prepuščeni samemu sebi in negotovi prihodnosti. Enako zasluženo je slavila tudi McDormandova, ki jo moja malenkost uvršča med trenutno najboljše igralke na tem svetu.

Za veliko presenečenje je poskrbela kategorija za najboljšo glavno moško vlogo, kjer sem bil tudi sam 99,9% prepričan, da bo nagrada (zasluženo) šla v roke pokojnemu Chadwicku Bosemanu, vendar je na koncu kipec v roke prejel (prav tako zasluženo) 83 – letni Anthony Hopkins za osupljivo predstavo v pretresljivem filmu o demenci The Father.

Watch Minari | Prime Video

Kar se tiče ostalih zmag, nekih večjih presenečenj ni bilo; v kategoriji najboljše stranske vloge sta pričakovano in zasluženo slavila Daniel Kaluuya in Yuh-Jung Youn v dramah Judas and the Black Messiah in Minari. V kategoriji izvirnega in prirejenega scenarija sta slavila komični triler Promising Young Woman in The Father, kar ni moteče, četudi bi si za prirejeni scenarij prej zaslužil zmago Nomadland. A vsaka izbira bi bila boljša od dveh nominacij, ki jih je bilo deležno nadaljevanje komedije Borat, ki vsaj po mojem mnenju na tej prireditvi ni imela kaj za iskati. Studio Pixar je domov odnesel še en kipec za najboljši animirani film Soul (kar je zdaj že postala stalnica in tarča mnogih šal, češ da naj oskarji podelijo Pixarju nagrade za vse animirane filme, ki jih bo posnel v naslednjih 20. letih), se pa zato nihče ni pritoževal nad zmago komične drame Another Round v kategoriji najboljšega tujejezičnega filma, kar je bila sicer pričakovana poteza akademije. Vse ostale zmagovalce v ostalih kategorijah lahko preverite na internetu, ni pa med njimi bilo prav nobenega presenečenja.

In kdo so osmoljenci letošnjih oskarjev? Verjetno jih ni malo, ki so mnenja, da je izbira Hopkinsa nad Bosemanom krivična (pričakujte tudi kakšne snežinke, ki bodo zmago britanskega veterana označile za rasistično dejanje), toda ob tem je nemogoče spregledati dejstvo, da si je Hopkins nagrado več kot zaslužil. Če bi se že moral pritoževati nad letošnjimi oskarji, je to, da so spregledali mnoge filmske biserje lanskega leta (npr. Never Rarely Sometimes Always ni bil deležen niti ene nominacije), hkrati pa nominirali razne Borate in celo Mulan, žalostno pa je tudi to, da odlični western News of the World ni prejel nobenega priznanja in bil nominiran zgolj v štirih kategorijah brez zmage. Je pa vredno dodati, da si je glasbena drama Sound of Metal vsekakor zaslužila oskarja za zvok in montažo.

I DON'T GIVE A FUCK 20th Century Fox intro [HD] - YouTube

Podelitve oskarjev sam ne gledam v živo, ker nisem ravno nočna ptica, v zadnjih letih pa je prireditev postala takšen dolgčas, da nimam motivacije poslušati sto in en nagovor visokoplačanih filmarjev, ki z odra kot s prižnice jamrajo o pomanjkanju politične korektnosti in nujnosti odpiranja klet, v katere so zaprti otroci na meji z Mehiko (kot da jih te problematike res prizadanejo). Letošnja podelitev je postregla z nekaj presenečenji, večinoma pa se je vse odvilo po pričakovanjih, kar pa ni nič slabega, saj so si skoraj vsi zmagovalci svoja priznanja tudi zaslužili.

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *